رب گوجه فرنگی صادراتی ایران در سال های اخیر افزایش یافته و تنها در سال 1395 با رشد بیش از 25 درصدی نسبت به دو سال قبل به 133 هزار تن در سال رسیده است.ایران با توجه به آب و هوای متفاوت همچنان جزو 10 کشور برتر تولید کننده گوجه فرنگی در جهان است.

در نقاط مختلف کشور گوجه فرنگی به لطف 4 فصل بودن ایران تقریباً در تمام طول سال کشت می شود. به عنوان مثال گوجه فرنگی در فصول گرم سال در مناطق خنک مانند خراسان، زنجان و گلستان و در فصول سرد سال در مناطقی مانند فارس و بوشهر کشت می شود.

بر اساس گزارش سازمان کشاورزی ملل متحد (فائو)، تولید گوجه فرنگی ایران در سال 2016 میلادی 6.4 میلیون تن بوده و ایران در تولید گوجه فرنگی رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است.

از حدود 6.5 میلیون تن گوجه فرنگی تولید شده در ایران، نزدیک به 800 هزار تن فرآوری و به رب گوجه فرنگی صادراتی تبدیل می شود که تقریباً 17 درصد از این میزان مازاد مصرف کشور محسوب و به کشورهای دیگر صادر می شود.

حجم صادرات ایران به دلیل افزایش تقاضا به ویژه در کشورهای همسایه ایران همچنان رو به افزایش است و در نتیجه در سال های اخیر بسیاری از تولیدات ایران به سمت صادرات روی آورده است. و در قسمت جلوی این مقاله برخی آمار مربوط به تولید و صادرات محصولات دخانی در ایران و جهان نشان داده شده است.

این مقاله برای کسانی که می خواهند وارد عرصه رب گوجه فرنگی صادراتی شوند یا کسانی که در این زمینه تجربه دارند و میخواهند دانش خود را به روز کنند توصیه می شود.

 

رب گوجه فرنگی صادراتی

 

رب گوجه فرنگی صادراتی به عنوان یکی از محصولات به دست آمده از فرآوری گوجه فرنگی، به عنوان چاشنی غذاهای خانگی و به عنوان افزودنی در بسیاری از غذاها، تقاضای مصرف کنندگان بسیار بالایی در سراسر جهان دارد.

ایران با صادرات خالص 209.4 میلیون دلاری، رتبه ششم را در بین ده کشور برتر صادر کننده رب گوجه فرنگی صادراتی در جهان دارد. سطح زیرکشت گوجه فرنگی کشور در سال های اخیر بین 130 تا 190 هزار هکتار متغیر بوده که میانگین سطح زیرکشت کشور 160 هزار هکتار است.

متوسط ​​تولید گوجه فرنگی در ایران 40 تن در هکتار است یعنی سالانه شش میلیون و چهارصد هزار تن گوجه فرنگی تولید می شود. از 6.4 میلیون تن گوجه فرنگی تولیدی سالانه در ایران، حدود 800 هزار تن به رب گوجه فرنگی صادراتی تبدیل می شود که 133 هزار تن آن صرفرب گوجه فرنگی صادراتی می شود.

ایران هفتمین تولید کننده ررب گوجه فرنگی صادراتی در جهان و ششمین صادرکننده رب گوجه فرنگی در جهان است. کشورهای همسایه ایران به ویژه دو کشور عراق و افغانستان به دلیل قرابت فرهنگی و طعمی که دارند بزرگترین واردکنندگان رب گوجه فرنگی از ایران هستند.

کشورهای هدف رب گوجه فرنگی صادراتی ایران یعنی کشورهایی که بیشتر رب گوجه فرنگی ایران صادر می شود 7 کشور عراق، افغانستان، روسیه، امارات متحده عربی، سوریه، تاجیکستان و قزاقستان هستند.

اگرچه رب گوجه فرنگی صادراتی می تواند فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی فراهم کند، اما نکته بسیار مهمی که همه صادرکنندگان رب گوجه فرنگی صادراتی  باید به آن توجه ویژه داشته باشند، شاخص رب گوجه فرنگی بریکس برای کشور هدف است.

هرچه شاخص بریکس پوره گوجه فرنگی بیشتر باشد، پوره گوجه فرنگی به دست آمده غلیظ تر و گوجه فرنگی های بزرگتری برای تهیه آن لازم است، برای مثال یک تن پوره گوجه فرنگی با بریکس 20 به حدود چهار تن گوجه فرنگی نیاز دارد، در حالی که یک بریکس 38 گوجه فرنگی نیاز دارد.

تقریباً هفت تن گوجه فرنگی لازم است تا به همان میزان پوره گوجه فرنگی درست شود. بنابراین توجه به استاندارد بریکس در کشور واردکننده رب گوجه فرنگی مهمترین نکته ای است که صادرکنندگان باید به آن توجه کنند به عنوان مثال استاندارد رب گوجه فرنگی صادراتی در سه کشور افغانستان، عراق و روسیه است.

استاندارد شناخته شده BRICS برای رب گوجه فرنگی صادراتی به افغانستان 10 است.

بین 18 تا 20 استاندارد بریکس رب گوجه فرنگی صادراتی در عراق.

استاندارد بریکس برای رب گوجه فرنگی صادراتی به روسیه 32 تا 38 است.

بسته به استفاده در بازار، مشتریان وزن های مختلف کیسه، قوطی، شیشه و حتی بسته های فله یا اسپتیک را درخواست می کنند. امروزه روشی رایج در بسته بندی مواد غذایی به نام آسپتیک وجود دارد که طرفداران زیادی دارد.

با استفاده از روش آسپتیک، غذا در زمان کوتاه و در خلاء تولید می شود تا کیفیت خود را حفظ کند. این محصولات در کیسه های استریل یا ظروف بزرگ بسته بندی می شوند و بدون نیاز به نگهداری در یخچال ماندگاری بالایی دارند. خمیر آسپتیک بین 2 تا 3 سال ماندگاری دارد.

لازم به ذکر است که خمیر سپتیک فقط برای صادرات تولید می شود نه مصرف داخلی. وزن و مواد بسته بندی نیز به درخواست مشتری بستگی دارد.

 

 دستورالعمل های رب گوجه فرنگی

 

رب گوجه فرنگی دارای تعرفه 20029010 با حقوق ورودی 55 درصد و مشمول مقررات قانونی و بهداشتی می باشد. رب گوجه فرنگی در حال حاضر چهارمین کالای مهم است که واردات و صادرات آن ممنوع است. اما رب گوجه فرنگی صادراتی مشکلی ندارد و صادرات آن رایگان است.

صادرات گوجه فرنگی در حال حاضر تنها در بسته بندی های کمتر از 5 کیلوگرم امکان پذیر است و صادرات رب و گوشت خوک به مقدار زیاد ممنوع است.

اگرچه طبق بخشنامه شماره 170 گمرک ایران در سال 1377 تا 10 دی ماه سال 98 گوجه فرنگی در حجم های مختلف به صورت رایگان صادر می شد، اما در حال حاضر محدودیت هایی در صادرات با وی وجود دارد. همچنین برای صادرات روغن گوجه فرنگی باید مجوز معتبر داشته باشید و با استفاده از کارت بازرگانی غیر تولید کننده قابل صادرات است.

کشور عراق یکی از بهترین و بهترین کشورها برای استفاده از این رب گوجه فرنگی است و به همین دلیل شرکت سازنده این محصولات را در وزن های مختلف بسته بندی می کند.

و بازار عرضه می کند و شما می توانید با توجه به نیاز خود این نوع محصولات را در هر وزن و اندازه ای خریداری کنید.برای اطلاع از  صادرات مواد غذایی به سوئیس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

صادرات رب گوجه فرنگی

 

با داشتن دانش لازم می دانید که در حال حاضر رب گوجه فرنگی که در روسیه به فروش می رسد و صادر می شود قیمت های متفاوتی دارد.

به طور کلی عوامل زیادی وجود دارد که مستقیماً بر قیمت این محصول تأثیر می گذارد که در صورت شناخت این عوامل می توانید از آنها به نحو احسن استفاده کنید.

امروزه همه این محصولات خوشمزه و عالی هستند. اولین عاملی که مستقیما بر قیمت تاثیر می گذارد کیفیت این محصولات است.

رنگ رب گوجه فرنگی باید کاملا زیبا، شاد و روشن باشد و به هیچ وجه کسل کننده نباشد. اینها ممکن است عواملی باشد که بر قیمت این محصول تأثیر می گذارد.

کیفیت متفاوت بسته بندی های مختلف، وزن های مختلف و اندازه های مختلف، همه اینها از پرکاربردترین مواردی هستند که تاثیر حرفه ای روی محصول دارند.

 

 بهترین رب گوجه فرنگی صادراتی

بهترین رب گوجه فرنگی صادراتی

 

بهترین رب رب گوجه فرنگی صادراتی باید دارای ویژگی ها و مزیت هایی باشد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم

انعکاس نور در زیر سطح رب گوجه فرنگی

انعکاس نور کم از سطح رب یکی از ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب است.

در فرآیند تولید از رب گوجه فرنگی بی کیفیت زیادی برای کاهش هزینه های تولید استفاده می شود.

اگر دیدید که نور زیادی از بالای رب گوجه منعکس می شود، باید بدانید که در این رب از نشاسته استفاده شده و رب آن خوب نیست.

 

قوام رب گوجه فرنگی

 

همگن بودن رب و عدم استفاده از سبزیجات دیگر در تهیه رب گوجه فرنگی مرغوب است که به روش های ساده می توان آن را تشخیص داد.

یکی از راه های آسان برای فهمیدن این موضوع، طعم رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی باید مانند شکلات در دهان ذوب شود و هیچ باقیمانده ای باقی نمی ماند. اما اگر در تهیه رب گوجه فرنگی از سبزیجات و سایر مواد افزودنی استفاده شده باشد، باید بعد از آب شدن آن استفاده شود، مقداری از این محتویات در دهان باقی می ماند.

روش دیگر پختن پاستا در روغن زیتون است، اگر در هنگام پختن ماکارونی لکه های سیاه مشاهده کردید یا پاستا ناهمگن و گلوله شد، ماکارونی دارای ناخالصی هایی مانند نشاسته و کدو تنبل یا سبزیجات دیگر است.

 

رب گوجه فرنگی با خلوص بالا

 

یافتن خلوص بالای رب گوجه فرنگی بدون استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی غیرممکن است.برای اطلاع از  صادرات مواد غذایی به سوئد با کارشناسان ما تماس بگیرید

ویژگی بهترین سس گوجه فرنگی این است که اگر بریکس آن بین 27 تا 30 درصد باشد باید در هر 100 گرم 40 میلی گرم لیکوپن داشته باشد.

برای خریدارانی که به دنبال قیمت ارزان هستند، بهترین رب گوجه فرنگی صادراتی رب گوجه فرنگی بریکس 16 تا 20 است که به رب گوجه فرنگی رقیق نیز معروف است. رب گوجه فرنگی با بریکس 25-27 برای افرادی که کیفیت رب گوجه فرنگی برایشان مهم است توصیه می شود. رب گوجه فرنگی با بریکس بالای 25 رب گوجه فرنگی غلیظ نامیده می شود. برای درک بهتر این مشکل، ابتدا باید ببینیم رب گوجه فرنگی بریکس به چه معناست.

 

رب گوجه فرنگی بریکس چیست

 

درجه بریکس (Brix) نشان دهنده غلظت یک ماده در مقدار معینی آب است. بنابراین هر چه میزان بریکس رب گوجه فرنگی بیشتر باشد، غلظت آن بیشتر و کیفیت بهتری دارد. طبیعتا با افزایش کیفیت رب گوجه فرنگی، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

برای تولید یک تن گوجه فرنگی با بریکس 20 چهار تن گوجه فرنگی نیاز است اما اگر بخواهیم به همان میزان گوجه فرنگی با بریکس 35 یا 40 تولید کنیم به هفت تن رب گوجه فرنگی نیاز داریم.

گوجه فرنگی های بسته بندی شده در قوطی یا شیشه 16 تا 27 عدد و بریکس استاندارد برای رب گوجه فرنگی که به صورت فله در بشکه های 200 و 220 لیتری نگهداری می شود 38 تا 40 است.

 

چگونه رب با کیفیت را تعیین کنیم

 

اگر استفاده از ماکارونی در غذا باعث التهاب در دستگاه گوارش شما می شود یا اگر غذاهای پخته شده با ماکارونی را دوست ندارید، احتمالاً باید پاستا را که استفاده می کنید دور بریزید و از ماکارونی با کیفیت بالاتر استفاده کنید.

منفعت طلبی و عدم آگاهی ریشه اکثر مشکلات است. این مشکل تولید مواد غذایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می کنند تا حد امکان وابستگی خود را به محصولات کارخانه کاهش دهند.

بنزوات سدیم و اولترامید دو ماده سمی هستند که در برخی از رب های کارخانه ای غیرمجاز به ویژه رب های به اصطلاح خانگی یافت می شوند.برای اطلاع از  صادرات مواد غذایی به اتریش با کارشناسان ما تماس بگیرید

ماکارونی خانگی به دلیل نداشتن شرایط لازم در هنگام پخت (شرایط خلاء) باعث تشکیل اولترامید می شود و بنزوات سدیم به عنوان افزودنی به ماکارونی خانگی اضافه می شود ضمن اینکه نظارت بر کارخانجات ماکارونی از افزودن بنزوات سدیم جلوگیری می کند.

مهمترین عامل در تولید رب گوجه فرنگی مرغوب استفاده از گوجه فرنگی سالم است. گوجه ای که نه کامل و نه له شده، کاملا قرمز و نسبتا سفت!

رنگ های غیر مجاز از دیگر افزودنی های تله های غیر استاندارد هستند. که متاسفانه گریبان برخی کارخانه های تولید رب را گرفته است. 

رنگ رب گوجه فرنگی یکی از مواردی است که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. یک خمیر خوب یک رنگ بنفش روشن است. معمولاً از رنگ های اضافی برای خمیرهای قرمز رنگ استفاده می شود.

یک پاستا خوب کمی سخت است. به خصوص زمانی که آن را در یخچال نگهداری می کنید، این سفتی به خوبی آشکار می شود. رب های شل آب بیشتری دارند که برای مشتریان مطلوب نیست. علاوه بر این، رب های شل اگر از مواد نگهدارنده قوی در آن استفاده نشود، سریعتر کپک می زنند.

گاهی در تهیه رب علاوه بر گوجه فرنگی از کدو تنبل و غیره استفاده می شود. اگر هنگام پختن رب یا قوام رب (گلوله ها) لکه های سیاهی در روغن مشاهده کردید، نشانه بی کیفیتی رب مورد نظر است.برای اطلاع از  صادرات مواد غذایی به انگلستان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

شناسایی مواد غیرمجاز در رب

 

تشخیص مواد غیرقانونی مانند رنگ‌ها، مواد نگهدارنده و موارد ذکر شده در ابتدای این یادداشت بدون تجهیزات آزمایشگاهی مناسب که توسط نهادهای نظارتی ملی و بین‌المللی مدیریت می‌شوند، کار ساده‌ای نیست. بنابراین سه روش ذکر شده در بالا برای شناخت بهتر شما مفید است.

 

بسته بندی رب گوجه فرنگی صادراتی

 

ایران با توجه به آب و هوای متنوع و چهار فصل سال، توانایی تولید گوجه فرنگی در نقاط مختلف کشور را در طول سال دارد. بخشی از این محصول در بسیاری از کارخانه های ملی به رب گوجه فرنگی تبدیل می شود. مازاد این محصولات به سایر نقاط جهان صادر می شود.

با توجه به افزایش تقاضا به ویژه در کشورهای همسایه،رب گوجه فرنگی صادراتی ایران همواره رو به افزایش بوده است. این افزایش تقاضا باعث شده تا تولیدکنندگان ایرانی بیشتر به رب گوجه فرنگی صادراتی علاقه مند شوند.

اگرچه بسته بندی بر اساس سفارش مشتری انجام می شود، اما گمرک ایران گاهی صادرات سس گوجه فرنگی را محدود می کند. صادرکنندگان باید از آخرین دستورالعمل ها آگاه باشند و مفاد آنها را به طور کامل رعایت کنند تا از مشکلات و زیان های احتمالی جلوگیری شود.

مشتریان کیسه ها، قوطی ها، بطری ها و بسته بندی های فله یا اسپتیک را در وزن های مختلف با توجه به مصرف بازار سفارش می دهند. امروزه یک روش رایج بسته بندی مواد غذایی به نام آسپتیک وجود دارد که طرفداران زیادی دارد.

در فرآیند اسپتیک، غذا برای حفظ کیفیت در زمان کوتاه و در خلاء تولید می شود. این محصولات در کیسه های استریل یا ظروف بزرگ بسته بندی می شوند و بدون نیاز به یخچال ماندگاری طولانی دارند.

خمیر آسپتیک بین 2 تا 3 سال ماندگاری دارد. بسته بندی مقوایی رب گوجه فرنگی تاثیر بسزایی در فروش و حجم فروش دارد. زیرا بسته بندی مواد غذایی از جمله پاستا گوجه فرنگی زیبایی و کیفیت آن و همچنین کیفیت و خلوص محصول را نشان می دهد.

پیشنهادی برای تولید کارتن های بسته بندی رب گوجه فرنگی برای سهولت در تحویل شرکت به نقاط توزیع (انبارها) تهیه می شود.برای اطلاع از  صادرات مواد غذایی به آلمان با کارشناسان ما تماس بگیرید

از طرفی این گاری ها واقعاً تبلیغات و برندسازی شرکت تولید رب گوجه فرنگی را توسعه می دهند. به عنوان مثال، شرکت های تولید کننده برچسب برای اینکه عموم مردم را بیشتر از محصولات خود آگاه کنند، از بسته بندی های متفاوتی استفاده می کنند تا برند خود را برجسته کنند.

در این صورت به مرور زمان برند تجاری به اوج موفقیت خواهد رسید. البته حمل رب گوجه فرنگی در بطری فقط یک علامت و تبلیغ نیست. مفید هم هست.

 

مقاومت در برابر جعبه های ماکارونی

 

سس گوجه فرنگی در اندازه ها و وزن های مختلف تولید می شود. به همین دلیل نیاز به تولید مقوای مناسب برای بسته بندی آنها وجود دارد. کارتون ها انواع مختلفی دارند که از ورق های مقوایی مختلف ساخته می شوند.برای اطلاع از  صادرات مواد غذایی به کانادا  با کارشناسان ما تماس بگیرید

هر جعبه دارای چندین لایه است (تک یا دو لایه، سه لایه، پنج لایه، هفت لایه). با افزایش لایه های کارت، مقاومت در برابر ضربه و وزن آن افزایش می یابد. به همین دلیل اگر وزن سس گوجه فرنگی زیاد است باید جعبه بادوام تری تهیه کرد تا در هنگام حمل و نقل مشکلی برای بسته بندی ایجاد نشود.

 

طراحی بسته بندی مقوایی رب گوجه فرنگی

 

طرح های مختلفی را می توان در جعبه بسته بندی رب گوجه فرنگی ساخت. در برخی موارد شرکت های سفارشی به طرح های رنگارنگ و لعاب های فانتزی علاقه مند هستند. در این صورت یک طرح فوق العاده ایجاد می شود. اما در برخی موارد به صورت صنعتی برای بسته بندی محصول طراحی می شود.

 

انواع رب گوجه فرنگی صادراتی

 

رب گوجه فرنگی در وزن های مختلفی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. 

قوطی فلزی در وزن( 350- 400 -800 2200 4000 و 5000 گرمی )

رب شیشه ای در وزن(250- 500-  700- 1000 و 1500 گرمی) 

حلب (10000 و 17000 گرمی) 

بشکه های 235 کیلویی اسپتیک

بشکه های 220 کیلویی رب گوجه

 ساشه (70 گرمی) 

دویی پک (90 و 200 گرمی) 

انواع رب گوجه فرنگی صادراتی

رب گوجه فرنگی بشکه ای

رب گوجه فرنگی بشکه ای محصولی است که باعث ماندگاری بیشتر رب در هوا و یخچال می شود. این مزیت بزرگ ماکارونی سپتیک است. در واقع علاوه بر رب گوجه فرنگی، سایر غذاهای فاسد شدنی را نیز می توان از این طریق تحویل داد. نمونه های بزرگ باید در یخچال نگهداری شوند، اما نمونه های آسپتیک لازم نیست. از طرفی رب گوجه فرنگی صادراتی اسپتیک باعث شد هر روز مشتریان خارجی بیشتری را جذب کنیم.

جزئیات رب گوجه فرنگی بشکه ای به شرح زیر است

بشکه را بدون نمک قرار دهید

رب گوجه فرنگی کارتن فله با بریکس 31-33 درصد

بسته بندی اسپتیک رب گوجه فرنگی با بریکس 38-36 درصد

245 و 230 کیلو

بشکه استریل شلیک شده با بشکه صادراتی جدید

رب بشکه ای رایج برای گیاهان خانگی

بسیار با کیفیت و بادوام

از آن برای تهیه سس و سایر محصولات با کیفیت استفاده می شود.

مصرف رب گوجه فرنگی به تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت سیستم عصبی، بهبود عملکرد قلب و مغز و … کمک می کند. برای تهیه این رب، دانه‌ها و پوست گوجه‌فرنگی را جدا کرده و به صورت یک ماده همگن برای رب در می‌آورند. به دلیل فرآیندهای صنعتی خاص.

این ماده غذایی یعنی رب گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، آهن، پتاسیم و ویتامین های مختلف B، A، C، K و سایر ویتامین های موجود در گوجه فرنگی است.

رب گوجه فرنگی محصولات به دلیل کیفیت و بسته بندی متفاوت با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند و تفاوت آن را در هنگام استفاده از رب مشاهده می کنید. انواع رب گوجه فرنگی در میزان سفارش این محصول در ارتباط است. 

رب گوجه فرنگی با توجه به سفارش و بودجه مشتری و هزینه ای که باید بپردازد در بریکس های مختلف (ضخامت) تولید می شود. رب گوجه فرنگی از بریکس 14 تا 27 تولید می شود.برای اطلاع از صادرات مواد غذایی به استرالیا  با کارشناسان ما تماس بگیرید

رب گوجه فرنگی در قوطی های 400 گرمی، 800 گرمی، 4 کیلوگرمی و 700 گرمی در شیشه های 1.5 کیلوگرمی تولید می شود.

تولید روزانه آب گوجه فرنگی در ایران بین 1000 تا 1500 کیلوگرم است و این حجم بالای تولید می تواند هم فروش داخلی را پوشش دهد و هم فرصت صادرات خوبی را فراهم کند. حجم تجارت جهانی گوجه فرنگی 4 میلیارد دلار برآورد شده و سهم ایران از بازار 4 میلیارد دلاری تنها 2 میلیون دلار است.

رب گوجه فرنگی ایران عمدتا به کشورهای عراق، ترکمنستان و امارات متحده عربی صادر می شود، ضمن اینکه با ظرفیت بالای تولید محصولات ایرانی می تواند بازار هدف را گسترش داده ورب گوجه فرنگی صادراتی را افزایش دهد.

صادرات هر محصولی ممکن است برای مدت یک سال ممنوع شود، اما ممنوعیت صادرات دائمی نیست. اگرچه رب گوجه فرنگی صادراتی از چند ماه پیش ممنوع شد، اما رب گوجه فرنگی صادراتی آزاد است و محدودیتی ندارد.

به همین دلیل تولیدکنندگان، تولیدکنندگان و افرادی که می خواهند در زمینه گوجه فرنگی فعالیت کنند می توانند با برندسازی و تبلیغات گسترده و حرفه ای وارد بازار شوند و به راحتی با بخش صادرات گوجه فرنگی کار کنند.

 

رب گوجه فرنگی صادراتی باکیفیت بالا

سفارش رب گوجه فرنگی صادراتی

 

شرکت های تجاری فعال در زمینه صادرات رب و گوجه فرنگی بر تمامی مراحل قانونی و استانداردهای این ماده غذایی نظارت کامل دارند. از آنجایی که رب گوجه فرنگی صادراتی یک محصول فرآوری شده و در کارخانه تولید می شود، فرآیند صادرات آن کمی پیچیده تر و طولانی تر است، اما رب گوجه فرنگی صادراتی آسان است.

هم کشور صادرکننده و هم کشور واردکننده استانداردهای خاصی را برای صادرات مواد غذایی ایجاد کرده اند. برای خرید رب گوجه فرنگی می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با فروشندگان اصلی بازار باسکول تماس بگیرید.

گوجه فرنگی انواع مختلفی دارد. از گوجه فرنگی گیلاسی گرفته تا گوجه فرنگی پرورشی یا گوجه فرنگی گلخانه ای، همگی قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارند.برای اطلاع از صادرات مواد غذایی به اروپا  با کارشناسان ما تماس بگیرید

در تجارت تفاله گوجه فرنگی و صادرات گوجه فرنگی به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد، اما در این قسمت باید گفت که گوجه فرنگی یکی از محصولات جدیدی است که باید از نظر ظاهر و طعم در بهترین شرایط باشد. یک گزینه صادرات باید پیدا شود. حجم تجارت میوه گوجه فرنگی در بازارهای جهانی حدود 13 میلیارد دلار برآورد شده است.

از نظر صادرات رب گوجه فرنگی، ایران رتبه ششم را در بین کشورهای برتر دارد. سالانه حدود 7 میلیون گوجه فرنگی در ایران تولید می شود که 800 هزار تن آن به تولید گوجه فرنگی اختصاص دارد. حدود 130000 تن و بیشتر آماده رب گوجه فرنگی صادراتی است.

 

اهمیت صادرات رب گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی در دسته بندی سبزیجات تازه، میوه های قرمز و شیرین قرار می گیرد. انواع گوجه فرنگی در ایران کشت می شود که بسته بندی و تهیه آن متفاوت است. میوه بهتر و پوست نازک گوجه فرنگی نیازمند برنامه ریزی دقیق برای بسته بندی و صادرات آن است.

میوه های گوجه فرنگی تازه باید در دمای استاندارد نگهداری و نگهداری شوند. استانداردهای خاصی برای صادرات گوجه فرنگی دارد. مثلاً گوجه فرنگی از نظر مقدار و وزن در هر بسته به وضوح مشخص شده است. گوجه فرنگی های صادراتی باید دارای لکه یا آسیب در سطح خارجی باشند. میوه گوجه فرنگی باید رسیده و قرمز رنگ باشد.

میوه های سالم و ارگانیک برای صادرات گوجه فرنگی استفاده می شود. گوجه فرنگی هایی که کیفیت مناسبی ندارند یا قابلیت صادرات ندارند برای تهیه رب گوجه فرنگی صادراتی به کارخانه ها فرستاده می شوند.

رب گوجه فرنگی صادراتی به هر کشوری اصول و قوانین خاص خود را دارد. ورود به بازارهای عراق و عمان یا امارات راحت تر است، اما رب گوجه فرنگی صادراتی به روسیه کمی دشوارتر است و زمان بیشتری می برد.

ایران به دلیل کیفیت بالای آن در بین سایر برندها همواره به دنبال صادرات از کشورهای دیگر بوده است. صادرات محصولات غیرنفتی از جمله زعفران، پسته و محصولات صنعتی و خانگی به ارمنستان و سایر کشورها در سال جاری رونق خوبی داشته است.

برای به دست آوردن رب گوجه فرنگی غلیظ و با کیفیت، باید گوجه فرنگی بیشتری مصرف کنید. جالب اینجاست که شرایط نگهداری رب گوجه فرنگی در شیشه های فلزی یا شیشه ای به عدد بریکس آن بستگی دارد.برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات سوپرمارکتی  با کارشناسان ما تماس بگیرید 

به عنوان مثال اگر ظرف شیشه ای یا شیشه ای باشد، عدد بریکس استاندارد بین 16 تا 27 است، اگر رب گوجه فرنگی صادراتی به صورت فله و بشکه ای حمل می شود، عدد بریکس باید بین 38 تا 40 باشد.

سفارش و فروش عمدهرب گوجه فرنگی صادراتی ارزان و صادرکنندگان کارخانه رب گوجه فرنگی ایران بهترین مراکز فروش رب گوجه فرنگی.

اگرچه صادرات گوجه فرنگی می تواند فرصت های خوبی برای تولیدکنندگان گوجه فرنگی ایجاد کند، اما مهم ترین نکته ای که همه صادرکنندگان گوجه فرنگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند، شاخص بریکس گوجه فرنگی به عنوان کشور هدف است.

هرچه شاخص بریکس بیشتر باشد، گوجه فرنگی متراکم تر است و گوجه فرنگی بیشتری برای فرآوری آن لازم است، به عنوان مثال، برای تهیه یک تن گوجه فرنگی با بریکس 20، حدود چهار تن گوجه فرنگی لازم است. ، هنگام فرآوری همان مقدار گوجه فرنگی با بریکس 38، حدود هفت تن گوجه فرنگی مورد نیاز است.

بنابراین توجه به استانداردهای بریکس گوجه فرنگی در کشورهای واردکننده گوجه فرنگی نکته خاصی است که صادرکنندگان باید به آن توجه کنند.

رب گوجه فرنگی صادراتی تابع استانداردهای اجباری سازمان غذا و داروی ایران است. این استاندارد سلامت غذا را بیان می کند. هر مقصدی استانداردهای خاص خود را دارد که باید در تولید و بسته بندی رعایت شود.

علاوه بر اینکه رب گوجه فرنگی صادراتی باید دارای مجوز بهداشتی باشد، اخذ گواهی سلامت یکی از شرایط سفارش و رب گوجه فرنگی صادراتی است.

برای رب گوجه فرنگی صادراتی داشتن کارت بازرگانی الزامی است. البته توجه به این نکته ضروری است که کارت ویزیت لزوماً یک محصول نیست. امکان صادرات به عنوان کارت ویزیت غیر تولیدی نیز وجود دارد. سفارش رب گوجه فرنگی صادراتی خالص و نرخ مالیات 200290 در بازار جهانی بیش از 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

اگرچه بسته بندی بر اساس سفارش مشتری انجام می شود، اما گمرک ایران گاهی بسته بندی رب گوجه فرنگی را برای صادرات محدود می کند. صادرکنندگان باید آخرین بخشنامه ها را بدانند و مفاد را رعایت کنند تا دچار مشکل و ضرر نشوند.برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید 

بهترین رب گوجه فرنگی صادراتی برای هر گروه مصرف کننده متفاوت است. به عنوان مثال، برای برخی از مشتریان کیفیت رب گوجه فرنگی مهم است، در حالی که برای برخی دیگر قیمت مهم است.برای سفارش رب گوجه فرنگی صادراتی می توانید از روش های مختلف استفاده کنید.