مجوز صادرات مواد غذایی به اروپا

اروپا این قاره سبز و رویایی همواره مقصد اصلی صادرکنندگان مواد غذایی در ایران بوده است. کشورهای اروپایی جامعه وسیعی از ایرانیان خارج از کشور را در خود جای داده اند و بازارهایی با پتانسیل بالا در زمینه فروش مواد غذایی ایرانی دارند. از طرفی تفاوت در شرایط آب و هوایی قاره اروپا و ایران موجب شده تا بسیاری از مواد غذایی ایرانی در کشورهای این قاره یافت نشوند. خرما، پسته، زعفران، گلاب، آجیل و میوه خشک و ادویه جات جز پر فروش ترین محصولات غذایی ایرانی در اروپا هستند. آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک و اسپانیا جزو کشورهایی با بالاترین نرخ واردات مواد غذایی ایرانی هستند.

شما به عنوان یک تولیدکننده مواد غذایی قطعا به سودآوری بیشتر فکر می کنید. اما کسب سود بیشتر ملزم به داشتن افکار بلند پروازانه است.

برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

 اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به اروپا و قدم گذاشتن در این مسیر هر چند با ریسک همراه است اما اگر به درستی این مسیر را طی کنید بی شک آینده درخشانی در انتظار کسب و کار شما خواهد بود. اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به اروپا از جمله اولین اقداماتی است که باید انجام دهید.

صادرات

 اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به اروپا از جمله اولین اقداماتی است که باید انجام دهید. این اقدام نیاز به آشنایی با قوانین صادرات و واردات اروپا دارد. کشورهای مختلف قاره اروپا ممکن است قوانین متفاوتی در زمینه صادرات و واردات وضع کرده باشند. در نتیجه بهترین راه برای فعالیت در این حوزه کمک گرفتن از کارشناسان خبره امر صادرات است. کارشناسان مجموعه پایا آماده ارائه خدمات تخصصی به شما عزیزان در این زمینه می باشند.

صادرات

شرایط صادرات مواد غذایی به اروپا

کشورهای اروپایی دارای فرهنگ، اقلیم و علایق متفاوتی هستند. در نتیجه صادرات مواد غذایی به اروپا نیازمند شناسایی دقیق فرهنگ، سنت ها و علایق مردم هر کشور می باشد. در نتیجه یکی از مهمترین شرایط صادرات مواد غذایی به اروپا را می توان شناخت بازار هدف دانست. شناخت بازار هدف در قلب خود مواردی چون شناسایی فرهنگ ها، نیازها، ذائقه ها، میزان تقاضا و حتی تحلیل رقبا را نیز جای داده است. در واقع شما باید یک تحقیقات بازار اساسی انجام دهید. شرکت در نمایشگاه های مواد غذایی به شما کمک می کند تا بازارهای جدیدی برای محصولات تان در اروپا پیدا کنید.

برای اطلاع از مجوز صادرات محصولات سوپرمارکتی با کارشناسان ما تماس بگیرید

بعد از یافتن مشتری در کشورهای اروپایی نوبت به مذاکره و انجام مکاتبات می رسد. شما می توانید از طریق برگزاری نمایشگاه، ایمیل، فضای مجازی و یا واسطه ها بازاریابی کنید. در نتیجه باید با خریداران و مهره های اصلی زنجیره تامین در اروپا وارد مذاکره شوید که این موضوع نیازمند آشنایی با قوانین مذاکره تجاری و مکاتبات رسمی می باشد.

 در نتیجه از مهمترین شرایط صادرات مواد غذایی به اروپا آشنایی با اصول و قواعد مذاکره می باشد. ممکن است خریدار اصلی در اروپا از شما نمونه محصول درخواست کند در نتیجه باید به اندازه یک سمپل برای او نمونه محصول ارسال کنید تا در صورت تایید پروفرما برای او ارسال شود.

ورود به قرارداد تجاری یکی از مهمترین اقداماتی است که در خلال صادرات مواد غذایی به اروپا انجام می شود. بسیاری از فروشندگان و صادرکنندگان مواد غذایی به دلیل عدم آشنایی با قوانین حقوقی و اصول تجاری در این موضوع دچار چالش شده اند و چه بسیار صادر کنندگانی که برای صادرات مواد غذایی به اروپا سرشان کلاه رفته است. در نتیجه یکی از مهمترین شرایط صادرات مواد غذایی به اروپا، آشنایی با قراردادهای تجاری و بندهای این قرار داد است. امضا کردن قرارداد و عقد قرار داد ملزم به بررسی مفهومی تمام بندها و اشراف به نکات حقوقی می باشد.

آشنایی به استانداردهای بسته بندی هر کدام از کشورهای اروپایی برای صادرات مواد غذایی به اروپا ، آشنایی و اشراف به هزینه های صادرات مواد غذایی به اروپا، اشراف کامل به قواعد و قوانین گمرکی برای صادرات مواد غذایی به اروپا ، انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل با توجه به نوع محصولات غذایی برای صادرات مواد غذایی به اروپا ، آشنایی با روندهای قانونی جهت اخذ مجوزهای لازم از اداره بهداشت، استاندارد، محیط زیست و جهاد کشاورزی و آشنایی با قوانین بیمه و انتقال وجه بین المللی همگی از جمله مواردی هستند که شامل شرایط صادرات مواد غذایی به اروپا می شوند.

برای اطلاع از مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

در نتیجه بهترین گزینه پیش رو برای آن دسته از تولیدکنندگانی که قصد دارند انرژی و وقت خود را روی صادرات محصولات با کیفیت بگذارند این است که در این راستا از مشاورین خبره و کارگزاری های حرفه ای کمک بگیرند. مجموعه پایا با دارا بودن تیمی متشکل از کارشناسان خبره شما را در زمینه صادرات مواد غذایی به اروپا یاری خواهد داد.

نحوه صادرات مواد غذایی به اروپا

نرخ مصرف کنندگان اروپایی به بیش از پانصد میلیون نفر می رسد. 28 عضو از اتحادیه اروپا تشکیل دهنده 16 درصد از تجارت جهان هستند که به نوبه خود نرخ بالایی است. در نتیجه طبیعی است که هدف اصلی بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی و غیر ایرانی برای صادرات مواد غذایی به اروپا باشد. مشتریان بین المللی زیادی در اروپا وجود دارند، فرصت های تجاری درخشانی در این قاره موجود است، نرخ سودآوری بالاست، ظرفیت تولید تکمیل نشده است، فضای به شدت رقابتی و پویا در بازار موج می زند و شرایط برای اعلام حضور در این قاره کاملا مهیا می باشد.

برای اطلاع از هزینه صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

در نتیجه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی از نحوه صادرات مواد غذایی به اروپا پرسش می کنند.

یکی از مهم ترین قواعدی که در صادرات مواد غذایی به اروپا باید رعایت شود توجه به شیوه بسته بندی است. بسته بندی محصولاتی که در بازارهای اروپا به فروش می رسند متفاوت از محصولاتی است که در بازار ایران به فروش می رسند. شما باید محصولات تان را برای صادرات مواد غذایی به اروپا آماده سازی کنید. فضای بازارهای اروپا کاملا رقابتی است و باید خلاقیت زیادی برای کسب موفقیت به خرج دهید.

نحوه صادرات

اگر لازم است پرسنل خود را در راستای تولید محصولات مطابق با فرهنگ و اقلیم اروپا  برای صادرات مواد غذایی به اروپا آموزش دهید. از طرفی منابع مالی لازم برای صادرات مواد غذایی به اروپا را تامین کنید. بی شک فرآیند صادرات مواد غذایی به اروپا نیازمند پرداخت هزینه های مختلفی چون هزینه حمل و نقل، هزینه تحقیقات بازار، هزینه ارسال سمپل و هزینه بیمه و گمرک می شود. طبیعتا این هزینه ها باید به نحوی مدیریت شوند.

شناخت بازار اروپا برای صادرات مواد غذایی به اروپا  و تحلیل نرخ تقاضا در بازارهای این قاره  از مهمترین مواردی است که باید در روند برنامه ریزی برای صادرات مواد غذایی به اروپا  انجام دهید. آیا اصلا خریداران اروپایی مایل به خرید محصولات شما هستند؟ آیا جامعه ایرانی در کشوری که قصد صادرات به آن را دارید نرخ بالایی دارد؟ آیا امکان ارسال بار به طور فله وجود دارد؟ نحوه صادرات مواد غذایی به اروپا تعیین کننده بسیاری از موارد دیگر خواهد بود که در ادامه مسیر برای شما شفاف سازی می شود.

برای کسب اطلاعات از هزینه های صادرات مواد غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یکی از مهمترین نکات مورد توجه در صادرات مواد غذایی به اروپا این است که بررسی کنید آیا کشورهای مورد نظر برای صادرات تا پیش از این صادراتی به ایران داشته اند؟ اوضاع سیاسی بین دو کشور چگونه است؟

چنانچه ارتباطات تجاری بین دو کشور وجود داشته باشد بی شک پیدا کردن مهره های اصلی فروش در کشور مقصد برای شما آسان تر خواهد بود. به طور کلی آشنایی با نحوه صادرات مواد غذایی به اروپا برای تولیدکنندگانی که قصد دارند صفر تا صد تمرکز خود را روی سودآوری بگذارند می تواند کمک کننده باشد اما توصیه ما این است که اجرای مراحل صادرات مواد غذایی به اروپا را به شرکت هایی واگذار کنید که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند. مجموعه پایا در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. 

قیمت صادرات

قیمت صادرات مواد غذایی به اروپا

از گذشته تا کنون صادرات مواد غذایی به اروپا رونق فراوانی داشته است. کشورهای اروپایی کم ریسک ترین و پر سود ترین کشورها برای صادرات مواد غذایی هستند. قیمت صادرات مواد غذایی به اروپا در قیاس با کشورهای آمریکایی و استرالیا به مراتب اقتصادی تر می باشد و این در حالی است که با ریسک کمتری می توان صادرات مواد غذایی به اروپا  را انجام داد. بی شک قیمت صادرات مواد غذایی به اروپا به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. کشور مقصد شما برای صادرات یکی از مهمترین پارامترهای موثر در این قیمت است. بازار هدف شما کجاست؟ این موضوع می تواند تعیین کننده حدودی قیمت صادرات مواد غذایی به اروپا باشد.

حجم صادرات، نوسانات نرخ ارز و دلار، هزینه های گمرکی، هزینه بیمه، هزینه حمل و نقل و هزینه بسته بندی و هزینه تمام مجوزهای اخذ شده در روند صادرات مواد غذایی به اروپا جزو هزینه هایی هستند که قیمت صادرات مواد غذایی به اروپا را دستخوش تغییر می کنند.

مراحل صادرات مواد غذایی به اروپا

برای صادرات مواد غذایی به اروپا باید اندکی ریسک پذیر باشید. بی شک مسیری که در آن قدم گذاشته اید مسیری پر خیر و برکت هم برای مجموعه تولدی شما و هم برای این مرز و بوم خواهد بود با این حال اجرای مراحل صادرات مواد غذایی به اروپا می تواند کمی ریسکی باشد. اما چگونه می تواند از ریسک این موضوع کاست؟ بی شک زمانی که شما اجرای این مراحل را به کارشناسان خبره امور صادرات بسپارید.

برای صادرات مواد غذایی به اروپا پیش از هر چیز باید ظرفیت سنجی کنید. آیا قادر به افزایش ظرفیت تولید خود هستید؟ به قدری که بتوانید علاوه بر پوشش دهی بازارهای داخلی بازارهای اروپایی را نیز پوشش دهید؟

برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات سوپرمارکتی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

اگر اینطور نیست باید برای صادرات مواد غذایی به اروپا  اقدام به افزایش تعداد دستگاه های تولید، راه اندازی خطوط جدید، استخدام و آموزش نیروی انسانی و اجرای سیستم کنترل کیفی و خط بسته بندی جدید نمایید. ممکن است نیاز باشد محصولاتتان را مطابق با استانداردهای اروپا اصلاح کنید. بنابراین باید به قوانین و استانداردهای اروپا اشراف داشته باشید.

 مراحل صادرات

شناخت فرهنگ اروپا  برای صادرات مواد غذایی به اروپا ، شناخت بازارها برای صادرات مواد غذایی به اروپا ، شناخت علایق مردم برای صادرات مواد غذایی به اروپا ، تحلیل نرخ تقاضا و ارائه نوآوری همگی از جمله اقداماتی است که باید در خلال مراحل صادرات مواد غذایی به اروپا انجام شود. شما همچنین باید اقدام به اخذ مجوزهای لازم از ارگان هایی چون اداره بهداشت، استاندارد، جهاد کشاورزی و محیط زیست و سازمان انرژی اتمی برای صادرات مواد غذایی به اروپا نمایید.

دقت داشته باشید که اتحادیه تجارت آزاد اروپا با برخی کشورها توافق نامه تجاری دارند و این امکان را می دهند تا با کاهش تعرفه های گمرکی فرآیند صادرات مواد غذایی به اروپا انجام شود. شما باید در ادامه مراحل صادرات مواد غذایی به اروپا اقدام به عقد قرارداد با شرکت حمل و باربری، شرکت بیمه و پرداخت هزینه های گمرکی نمایید. ارسال بار آخرین مرحله از مراحل صادرات مواد غذایی به اروپا می باشد.

دقت داشته باشید که نکات زیادی در این خلال وجود دارد که بی توجهی به آن ها شما را با چالش مواجه می کند. به همین دلیل توصیه داریم در روند صادرات مواد غذایی به اروپا از شرکت های معتبر و کارگزاران حرفه ای در امر صادرات کمک بگیرید. مجموعه پایا در ارائه این خدمات در خدمت شماست.

بنابراین اگر هیچ گونه تسلطی به این مراحل ندارید نگران نباشید. کارشناسان و متخصصین ما در پایا تمامی این مراحل را پشت سر هم بدون وقفه انجام خواهند داد.

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.