مجوز صادرات محصولات سوپرمارکتی

مواد غذایی و سوپر مارکتی جزو پر مصرف ترین اقلامی هستند که هر خانوار به طور روزانه مصرف می کنند. این محصولات اغلب باب طبع مرم یک کشور تولید می شود. این موضوع در مورد کشور ایران نیز صادق است. اغلب مواد غذایی و سوپر مارکتی که در فروشگاه ها و هایپرمارکت های ایرانی مشاهده می کنید باب ذائقه ایرانیان تولید شده است. با این حال سالانه تعداد زیادی از ایرانیان به سایر کشورهای خارجی مهاجرت می کنند بنابراین دسترسی به این مواد غذایی برای آن ها در سوپرمارکت های خارجی کمی چالش زا خواهد بود.

اینجاست که تولیدکنندگان و شرکت های پخش ایرانی باید هوش و ذکاوت به خرج دهند و پروسه صادرات محصولات سوپرمارکتی را آغاز کنند. با کسب مجوز صادرات محصولات سوپرمارکتی می توان ارتباطات و مراودات مالی گسترده ای با بازارهای خارجی داشت.

برای اطلاع از مجوز صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

صادرات محصولات سوپرمارکتی به سایر کشورها نه تنها باعث گسترش بازار شما خواهد شد بلکه می توان به این واسطه ارتباطات سیاسی پایدار و استراتژیک شود. محصولات غذایی و سوپرمارکتی ایرانی نه تنها در کشورهایی مانند چین، ترکیه، روسیه و عراق طرفداران زیادی دارد بلکه در سایر کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، آلمان و ایتالیا و ارمنستان نیز می توان بازار خوبی برای این محصولات ایجاد کرد. بنابراین می توانید به راحتی برند تجاری خود را گلوبالیزه کنید.

صادرات

صادرات محصولات سوپرمارکتی شامل اقلامی مانند برنج، چای، حبوبات، ادویه جات، سبزیجات محلی و خشک شده، زعفران، پسته، خشکبار، عسل و خرما می شود. کیفیت ناب این محصولات در کشور ایران باعث شده تا صادرات این محصولات به سایر کشورهای خارجی با محبوبیت زیادی مواجه شود.

برای اخذ مجوز صادرات محصولات سوپرمارکتی به سایر کشورهای خارجی باید پروسه های قانونی به طور اصولی طی شوند. این پروسه معمولا شامل اخذ  مجوز بهداشت، اخذ مجوز سازمان غذا و دارو، اخذ کارت بازرگانی و پرداخت تعرفه های صادرات می شود.

محصولات غذایی قبل از ارسال بایستی تست کیفیت در مورد آنها صورت گیرد بنابراین نیاز است که در آزمایشگاه های صنایع غذایی تست شوند. از آنجایی که تولیدکنندگان تمرکز ویژه ای روز پروسه تولید دارند بنابراین نمی توان از آن ها توقع داشت که یک تنه به امور صادرات بپردازند.

از این رو پروسه صادرات محصولات سوپرمارکتی را به شرکت های کارگزار برون سپاری می کنند. مجموعه پایا یکی از قوی ترین مجموعه ها در حوزه صادرات مواد غذایی می باشد که صفر تا صد این مراحل را بدون وقفه برای شرکت های مواد غذایی انجام می دهد. شما می توانید پروسه اخذ مجوز صادرات محصولات سوپرمارکتی را با خیال آسوده به کارشناسان و متخصصین ما در پایا بسپارید.

صادرات

شرایط صصادرات محصولات سوپرمارکتی

صادرات محصولات سوپرمارکتی به کشورهای خارجی می تواند کمک شایانی به برند سازی کند. آیا نمی خواهید بعد از این همه سال تلاش بابت ساخت یک برند آن را گلوبالیزه کنید و به شهرت جهانی دست پیدا کنید؟

فروش محصولات سوپر مارکتی در سایر کشورهای جهان می تواند کمک کند تا مشتریانی وفادار از اقصی نقاط دنیا پیدا کنید و این موضوع نه تنها به سودآوری هر چه بیشتر مجموعه شما کمک می کند بلکه تاثیر مستقیم و بزرگی روی شهرت و اعتبار شما دارد. اما نکته اینجاست که بسیاری از تولیدکنندگان از شرایط صادرات محصولات سوپرمارکتی اطلاعی ندارند.

آن ها هیچ گونه آشنایی با شیوه اخذ مجوزهای لازم ندارند و در زمینه بسته بندی محصولات نیز بی اطلاع هستند. بنابراین ممکن است بابت صادرات محصولات خود دلسر شوند و یا پا پس بکشند.

یکی از مهمترین شرایط صادرات محصولات سوپرمارکتی به کشورهای خارجی ارائه بسته بندی های مختص یک فرهنگ خاص است. مردمانی که قرار است محصولات شما را در سایر کشورها خریداری کنند ممکن است با شیوه بسته بندی محصولات شما ارتباط برقرار نکنند.

بنابراین داشتن دانش در زمینه بسته بندی بسیار کمک کننده خواهد بود. از آنجایی که شرکت های تولید کننده نمی توانند چندین خط بسته بندی راه بیندازند، پروسه بسته بندی و لیبل زنی محصولات صادراتی را به سایر شرکت های کارگزار برون سپاری می کنند.

مجموعه پایا با در اختیار داشتن تیمی قوی و متخصص از کارشناسان زبده و حرفه ای شما را در این مراحل یاری خواهد کرد.

موضوع مهم دیگری که جزو مهمترین شرایط صادرات محصولات سوپرمارکتی محسوب می شود دارا بودن اطلاعات و دانش کافی در مورد بازارهای خارج از کشور است. در واقع شما باید تیمی حرفه ای برای تحقیقات بازار داشته باشید. اما آیا یک مجموعه تولید بودجه و زمان کافی برای رسیدگی به این امور را دارد؟

برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

داشتن اطلاعات در مورد بازارهای محلی، میزان نیاز و تقاضا، سلیقه مشتریان و حجم خرید محصولات سوپر مارکتی همگی به عهده شرکت پایا می باشد. بنابراین نیازی نیست که در مورد ارتباط با زنجیره های تامین خارج از کشور نگران باشید و یا کارشناسان برای تحقیقات بازار استخدام کنید. صفر تا صد صادرات محصولات سوپرمارکتی شما به عهده مجموعه ما خواهد بود.

از دیگر شرایط صادرات محصولات سوپرمارکتی می توان به اخذ مجوزهای مربوط به وزارت بهداشت، اخذ تاییدیه گمرک، دریافت معرفی نامه صادرات، قیمت گذاری کالاهای صادراتی، دریافت گواهی مبدا و عقد قرارداد بیمه با شرکت حمل و نقل می باشد.

فراموش نکنید که تجارت بالاخص صادرات محصولات سوپرمارکتی دارای ریسک بالایی می باشد و اگر بدون داشتن پیش زمینه و دانش وارد این حیطه شوید ممکن است با مشکلات زیادی برخورد کنید. در نتیجه دریافت مشاوره تخصصی از شرکت های حرفه ای در این حوزه را حتما در دستور کار خود قرار دهید.

کارشناسان پایا با دارا بودن تسلط کامل به شرایط صادرات محصولات سوپرماکتی آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در ارتباط با صادرات محصولات سوپرمارکتی می باشند. هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال صادرات مواد غذایی به ترکیه قوانین متفاوتی نسبت به صادرات مواد غذایی به ایتالیا دارد. آشنایی با این قوانین کار هر کسی نیست و فقط از پس متخصصین بر خواهد آمد. پس توصیه می کنیم که این امر مهم را به خبرگان این حوزه واگذار نمایید.

نحوه صادرات محصولات سوپرمارکتی

کشور ایران حرف های زیادی در زمینه صادرات محصولات سوپرمارکتی دارد. محصولات بی نظیری چون خرما، برنج، پسته، ادویه جات، زعفران، عسل، خشکبار و قهوه و انواع تنقلات آماده ارسال به کشورهای خارجی هستند. این محصولات طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند بنابراین طبیعی است که نرخ فروش آن ها در بازارهای جهانی نرخ بالایی باشد.

این خبر می تواند برای مجموعه های تولید و پخش مواد غذایی خبری خوشحال کننده باشد اما معضل آن جایی آغاز می شود که این شرکت ها بدون اطلاع از نحوه صادرات محصولات سوپرمارکتی اقدام به صادرات می کنند و با چالش های فراوانی در این مسیر ناشناخته مواجه می شوند. بسیار مهم است که در این پروسه از کارشناسان خبره و حرفه ای کمک بگیرید.

برای اطلاع از قیمت صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

اگر بخواهیم اصولی ترین نحوه صادرات محصولات سوپرمارکتی را شرح دهید باید از نقطه آغازین این مسیر بگوییم که برقراری ارتباط با مجموعه های خریدار و زنجیره های تامین در سایر کشورهای خارجی می باشد.

ارتباط با این زنجیره ها تنها از پس شرکت های خبره صادرات بر خواهد آمد. شما بایستی شیوه مذاکره رابلد باشید و بتوانید با خریداران خارجی وارد مذاکره شوید. انجام مکاتبات به شکل حرفه ای و تخصصی از مهمترین مواردی است که روی نتیجه بخش بودن مذاکره تاثیر خواهد گذاشت. شما باید بر سر قیمت ها و شراکت و سودآوری به یک نتیجه قابل قبول برای طرفین برسید.

نحوه صادرات

اخذ کارت بازرگانی، انجام مکاتبات بازرگانی از طریق ایمیل، ارسال پروفرما یا همان پیش فاکتور، پرداخت بین المللی هزینه ها، آشنایی با قوانین مربوط به اعتبارات اسنادی، اظهار کالا به گمرک، اخذ گواهی مبدا، اینکوترمز، استعلام قیمت ها، اخذ استعلام پروانه گمرک، آشنایی با قوانین بازرسی کالا، اشراف کامل به کاربرد انواع کانتینرها و کشتی های باربری، آشنایی با قوانین گمرک، عقد قرارداد با شرکت های بیمه و بارگیری و تخلیه محصولات در کشور مبدا همگی از جمله مواردی هستند که برای صادرات محصولات مواد غذایی باید به آن ها اشراف داشته باشید.

برای ازاطلاع از نحوه صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

طبیعتا از هیچ شرکت و کمپانی تولید کننده ای انتظار نمی رود که به نحوه صادرات محصولات سوپرمارکتی آشنایی داشته باشد به همین دلیل این پروسه مهم و حساس را به شرکت های خبره در امر صادرات می سپارند. شما می توانید با خیال آسوده صفر تا صد این پروسه را به مجموعه پایا واگذار کنید.

مجموعه پایا به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های فعال در حوزه صادرات محصولات سوپرمارکتی ، شما را در صفر تا صد اجرای این پروسه به شکلی بی نقص همراهی خواهد کرد. کارشناسان ما با نحوه صادرات محصولات سوپرمارکتی آشنایی کامل دارند و تمام مراحل را بدون هیچ کم و کاستی طی خواهند کرد.

تنها کاری شما باید انجام دهید تماشای نرخ بالای سودی است که بعد از اجرای مراحل صادرات و جهانی شدن برندتان حاصل خواهد شد.

قیمت صادرات

قیمت صادرات محصولات سوپرمارکتی

یکی از مهمترین دغدغه های تولید کنندگانی که قصد دارند قم در راه صادرات محصولات سوپرمارکتی بگذارند داشتن یک تحلیل دقیق از قیمت ها می باشد. قیمت صادرات محصولات سوپرمارکتی چقدر است؟ اصلا چطور باید محصولات را قیمت گذاری کنند؟ چه سیاست هایی برای تعیین قیمت محصولات صادراتی وجود دارد؟ همه این موارد از جمله نگرانی های یک تولیدکننده مشتاق برای صادرات محصولات است.

قیل از هر چیز باید بگوییم که شیوه قیمت گذاری محصولات صادراتی رواب خاص خود را دارد. محصولات طبق یک فرمول خاص قیمت گذاری می شوند. نرخ تعیین شده باید طبق عرف و مطابق با قوانین مالیاتی و تحت نظارت ارگان های مالی مانند بانک صورت پذیرد. بنابراین برای تعیین قیمت کالاها باید از یک روند خاص عبور کرد.

با این حال شما می توانید با شناسایی بازارهای پر سود در خارج از کشور اقدام به بالا بردن حجم فروش تان در بلندمدت نمایید. بی شک تعیین قیمت صادرات محصولات سوپرمارکتی می تواند تاثیر زیادی روی حجم فروش و سودآوری شما داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم که در این باره حتما از نظرات کارشناسی و خبرگان کمک بگیرید.

مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی

طبیعی است که تولیدکنندگان مواد غذایی به محض شنیدن صادرات محصولات سوپرمارکتی دچار استرس و دلهره شوند چرا که هیچ چیز از مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی نمی دانند. صادرات محصولات سوپرمارکتی درست است که اقدامی بسیار سودآور است اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. بنابراین برای رسیدن به آن نقطه طلایی که سال ها در ذهن داشتید باید تبحر زیادی داشته باشید.

به لطف وجود مجموعه های خبره در حوزه صادرات محصولات سوپرمارکتی ، این امر دشوار و این مسیر پی پیچ و خم برای تولیدکنندگان سهل و ساده شده است. در واقع نیازی به طی کردن مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی توسط تولیدکننده وجود ندارد و این مراحل صفر تا صد توسط مجموعه های کارگزار انجام می شود.

برای اطلاع از هزینه صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی در مجموعه پایا توسط کارشناسان خبره این مجموعه صورت می پذیرد. این مراحل از نقطه صفر یعنی بازاریابی و تحقیقات بازار در مورد محصولات مواد غذایی در کشورهای مختلف آغاز می شود و مکاتبات و عقد قرارداد با خریداران و تامین کنندگان خارجی منتهی می شود. اما این پایان مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی نیست.

 مراحل صادرات

مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی پیچیدگی های خاص خود را دارد. شما باید در طی این مراحل اقدام به اخذ مجوز سازمان بهداشت، غذا و دارو نمایید، تست کنترل کیفی مواد غذایی را انجام دهید، بسته بندی محصولات را مطابق با بازارهای محلی انجام دهید، اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید، پروفرما ارسال کنید، اقدامات اظهار کالا به گمرک را انجام دهید و تعرفه های گمرکی را پرداخت کنید. دریافت گواهی مبدا،گشایش اعتبار اسنادی، برندینگ و پرداخت مالیات از دیگر مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی می باشد.

آشنایی مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی برای تولیدکنندگان می تواند مفید فایده باشد اما نیازی نیست صفر تا صد این مراحل را به تنهایی انجام دهند. امر صادرات شوخی بردار نیست و شما باید روش های کاهش ریسک معامله را خریداران برون مرزی را بلد باشید تا مورد سو استفاده یا کلاهبرداری قرار نگیرید. بنابراین توصیه می کنیم که اجازه دهید مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی را یک مجموعه خبره و حرفه ای به نیابت از شما انجام دهید تا خیال تان از بابت قانونی بودن و ایمن بودن تجارت مطمئن شود. مجموعه پایا در این مسیر دشوار و پر چالش همراه شما خواهد بود.

هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی

یکی از موضوعاتی که اغلب تولیدکنندگان بابت آن از صادرات محصولات سوپرمارکتی پا پس میکشند هزینه ها است. بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل عدم آگاهی از هزینه های لازم برای پرداخت ممکن است نتوانند برآورد دقیق داشته باشند و قید صادرات را بزنند. اما ما به شما خواهیم گفت که هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی چقدر خواهد بود.

قبل از هر چیز باید بگوییم که این هزینه برای کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ای شما باید بابت صادرات محصولات سوپرمارکتی به کشورهایی مانند ترکیه و عراق پرداخت کنید با هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی به کشوری مانند ایتالیا یا انگلیس متفاوت خواهد بود. در نتیجه می توان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی را مسافت بین کشور مبدا و مقصد و موقعیت جغرافیایی کشور مقصد دانست. این فاصله هرچه دور تر باشد به احتمال زیاد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

مورد دیگری که در هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی تاثیر گذار است حجم صادرات می باشد. چه حجمی از محصولات سوپرمارکتی را قصد دارید صادر کنید؟ درست است که حجم بالا با احتمال سودآوری بیشتر همراه است اما دقت داشته باشید که افزایش این حجم بی شک بالا رفتن هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی را در پی خواهد داشت.

نوسانات نرخ ارز و دلار موضوع مهم دیگری است که می تواند هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی را تحت تاثیر قرار دهد. همه ما می دانیم که نرخ ارز دائما در نوسان است و مراودات و معاملات بین المللی با این نرخ انجام می شود. در نتیجه تغییراتی که در نرخ ارز کشورهای مختلف به پول ایران رخ می دهد این هزینه را دستخوش تغییرات و نوسان خواهد کرد.

هزینه بیمه محصولات از دیگر هزینه هایی است که باید در این هزینه احتساب شود. شما نیاز دارید که بار خود را بیمه کنید بنابراین باید با شرکت های بیمه قرارداد ببندید و هزینه بیمه را نیز پرداخت کنید.

برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

هزینه های مربوط به بازاریابی، تحقیقات بازار، اخذ کارت بازرگانی، اخذ گواهی بهداشت و دارو و غذا، اخذ مجوز از وزارت بهداشت، هزینه بسته بندی محصولات، هزینه کانتینر و کشتی، هزینه مربوط به تست کنترل کیفی، هزینه انبار، هزینه های گمرک، هزینه گشایش حساب و  وزن کشی محصولات و مالیات نیز در این هزینه حساب خواهند شد.

در نتیجه برای اینکه دید روشنی در مورد هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی داشته باشید بهتر است با کارشناسان خبره در این حوزه مشورت نمایید. کارشناسان ما در پایا به شما کمک می کنند تا بتوانید یک برآورد دقیق و حرفه ای از هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی داشته باشید و این پروسه را با موفقیت به پایان برسانید.

صادرات محصولات سوپرمارکتی ایران

بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی را می شناسیم که به دلیل عدم آگاهی به قوانین و مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی ، در این زمینه با شکست مواجه شده اند. به همین دلیل وقتی صحبت از صادرات به میان می آید عده زیادی از افراد تصور می کنند این مسیر پر چالش می تواند به شکست و سقوط آن ها منجر شود در حالی که چنین نیست.

برای صادرات محصولات سوپرمارکتی ایران باید از مجموعه های خبره در این حوزه کمک بگیرید تا به موفقیت دست پیدا کنید. بدیهی است که عدم آشنایی با قوانین گمرکی، شیوه اخذ مجوز از ارگان های مربوطه، عدم آشنایی با آئین نامه ها و دستورالعمل ها، عدن وجود زنجیره ارتباطی قوی و مستحکم با خریداران خارجی، عدم آشنایی با قوانین معاملات بین المللی، نداشتن کارت بازرگانی، نداشتن حساب های بین المللی و عدم توانایی در عقد قرارداد اصولی به شکست شما نجر خواهد شد. 

شما برای صادرات محصولات سوپرمارکتی باید آشنایی کاملی با هزینه ها از جمله هزینه های مالیاتی، هزینه های حمل و نقل، هزینه مربوط به اخذ کارت بازرگانی، هزینه گمرک و هزینه بیمه داشته باشید. برآورد هزینه ها در این پروسه بی شک دید شفاف تری به شما برای طی کردن روند اصولی خواهد داد.

از طرفی باید با شیوه های مختلف بسته بندی آشنایی داشته باشید و محصولات تان را در قالب بسته بندی های شکیل و مشتری پسند وارد بازارهای خارجی کنید. هر کشور دارای قوانین صادرات و واردات مختص به خود می باشد و از عهده تولیدکنندگان خارج است که وقت و انرژی خود را صرف آشنایی با این قوانین نمایند.

به همین دلیل است که بهترین شیوه برای صادرات محصولات سوپرمارکتی ایران کمک گرفتن از مجموعه های خبره و حرفه ای در این حوزه می باشد.

برای اطلاع از صادرات محصولات غذایی ایران با کارشناسان ما تماس بگیرید

البته باید این را هم بگوییم که صادرات محصولات سوپرماکتی ایران به این راحتی ها نیست. بسیاری از مجموعه هایی که در این شرایط اقتصادی روی پای خود ایستاده اند بعد از سال ها تلاش و زحمات شبانه روز توانسته اند برند سازی را در کشورهای خارجی پیاده سازی نمایند.

اما نکته مهمی که در مورد موفقیت آن ها قابل ذکر است کمک گرفتن از خدمات تخصصی مشاوره در راستایصادرات محصولات سوپرمارکتی می باشد. چرا که این مسیر بی شک مسیری پر از مخاطرات است و باید آمادگی برخورد با هر نوع شرایطی را داشته باشید.

صادرات محصولات سوپرمارکتی در ایران

یکی از بهترین روش های افزایش تولید ناخالص ملی، صادرات محصولات سوپرمارکتی در ایران است. اقتصادی ایران در چند سال اخیر کمی از نفس افتاده است و وقت آن رسیده تا تولیدکنندگان دست به کار شوند و برای صادرات محصولات خود اقدام کنند. این اقدام بی شک زمینه ای مناسب برای ارتباطات پایدار اقتصادی و سیاسی بین کشورها ایجاد خواهد کرد. یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای صادرات محصولات سوپرمارکتی در ایران انجام دهید شناخت بازارهای خارجی می باشد. اینکه شما چه نوع محصولی تولید می کنید و طرفداران این محصول بیشتر در چه کشورهایی حضور دارند؟ کدام بازارها برای فعالیت شما بهتر است؟

شما باید در تحقیقات خود به پارامترهای مهمی مانند روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشور مقصد، نیازهای وارداتی کشور مقصد، وضعیت تولید محصول خود در کشور مقصد، ویژگی های دموگرافیک و جغرافیایی کشور مقصد و قوانین و تعرفه های تجاری در کشور مقصد توجه کنید. دقت به این موارد کمک می کند تا بتوانید در امر صادرات محصولات سوپرمارکتی در ایران به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. از آنجایی که تسلط به این موارد نیاز به زمان، انرژی و تخصص بالایی دارد به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما در این مسیر از کارشناسان خبره پایا کمک بگیرید.

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.