بدون شک برنج ایرانی صادراتی یکی از محصولات کشاورزی معروف ایران است و نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز بازار بسیار خوبی دارد. جالب اینجاست که با وجود اینکه ایران صادرکننده خوبی برای برنج ایرانی صادراتی محسوب می شود، اینطور نیست.

ارقام خارجی از کشورهای همسایه وارد می‌شوند هدف یک کشور صادرکننده یک برنج ایرانی صادراتی خاص، تامین تنوع مورد نیاز بازار از طریق واردات همان محصول و احتمالاً استفاده از آن برای صادرات به کشورهای دیگر است، ممکن است مواردی وجود داشته باشد.

برنج ایرانی صادراتی

بنابراین متوجه شدیم که برنج ایرانی صادراتی با هدف ایجاد ارزش افزوده و صادرات مجدد انجام نمی شود وبرنج ایرانی صادراتی تنها از منبع برنج ایرانی تولید شده در شالیزارهای داخل کشور است که البته منطقی است که با توجه به شهرت ایران به برنج مرغوب، بسته بندی و صادرات محصولات سایر کشورها عاقلانه به نظر نمی رسد.

به دلیل تحریم ها، بیشتر محصولات ایران از طریق واسطه هایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود که مستقیم یا غیرمستقیم برنج ایرانی صادراتی را وارد می کنند. نام معروف و پرطرفدار برنج ایرانی صادراتی دلیل اصلی و تنها دلیل این باور است.

 بهترین برنج ایرانی صادراتی

بازار صادرات برنج ایران

برنج ایرانی صادراتی به بسیاری از کشورها صادر می شود. فاصله کم ایران با کشورهای عربی و روسیه که همسایه های آبی یا زمینی هستند و با توجه به روابط خوب این کشورها، ارسال محصولات به کشورهای عربی کار سختی نخواهد بود. به ویژه در برنامه دولت است و بدون شک تمهیداتی برای تسهیل کار صادرکنندگان برنج اندیشیده خواهد شد.

برنج ایرانی صادراتی به عراق بیشتر از طریق زمینی و به کشورهای همسایه از طریق دریا انجام می شود. برای این منظور باید با شرکت های حمل و نقل بین المللی برای ارسال کالای خود هماهنگ کنید.

برخی از این شرکت ها حاشیه سود پایینی دارند و برخی دیگر با نرخ بالایی فعالیت می کنند که تسهیلات ویژه ای نیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

در حال حاضر کانادا بزرگترین مقصد برنج ایران است و حجم زیادی برنج به این کشور صادر می شود. این نشان دهنده توانایی خوب این کشور برای خرید برنج از ایران است که طبق نمودار زیر پتانسیل افزایش این درآمد را دارد.برای اطلاع از شرایط و خدمات شرکت بازرگانی مواد غذایی در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید

سفارش برنج ایرانی صادراتی 

سفارش برنج ایرانی صادراتی به روش های مختلفی صورت می گیرد. برنج ایرانی صادراتی از جمله برنج های درجه یک می باشد که بسیار پرفروش بوده و شما می توانید این محصول را به هر میزان که بخواهید سفارش دهید. 

در حال حاضر تجار زیادی وجود دارند که می خواهند برنج ایرانی صادراتی را به خارج از کشور متوقف کنند. یکی از پرطرفدارترین غذاها برنج است که نمونه های مرغوب آن در ایران تولید می شود و سایر کشورها نیز علاقه زیادی به برنج ایرانی صادراتی نشان می دهند.

اگر قصد برنج ایرانی صادراتی دارید باید مراحل صادرات را به خوبی بشناسید. در مورد شرایط برنج ایرانی صادراتی نیز باید بیشتر بدانید. در این صورت می توانید بدون هیچ مشکلی به کشورهای دیگر ارسال کنید و سود کلانی به دست آورید.

برای ارسال برنج ایرانی صادراتی باید با شرکت بازرگانی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. در این صورت می توانید این محصولات را در حجم بالا با سود بالا به مشتریان خود عرضه کنید.

نقش مهم بازاریابی در فروش برنج

بازاریابی محصول یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحلی است که برای برنج ایرانی صادراتی باید روی آن تمرکز کنید. بررسی نیاز کشورها به این محصول بسیار مهم است و باید آن را در نظر بگیرید. برخی از کشورها هستند که به این محصول به مقدار زیاد نیاز دارند و شما باید مقادیر بیشتری را به کشورهای مورد نظر ارسال کنید.

فراموش نکنید که قبل از صادرات کالا با مشاوران و کارشناسان بازرگانی مشورت کنید. در این صورت می توانید بهترین کشور را برای واردات و صادرات کالا انتخاب کنید. اولین بسته بندی هر محصول از دیگر مراحلی است که در برنج ایرانی صادراتی باید در نظر گرفته شود.

لطفا توجه داشته باشید که باید این محصول را طبق سفارش مشتری خود سفارشی کنید. توجه داشته باشید که این مرحله بسیار مهم است و باید در هنگام صادرات به آن توجه داشت.

هر کدام را در بسته های مشخص شده قرار می دهید تا به بهترین شکل ممکن به مقصد ارسال شود. برای بسته بندی هر محصول، باید حجم سفارشات در کشورهای مورد نظر را به دقت بررسی کنید. برخی از این کالاها در مقادیر زیاد و برخی دیگر در دسته های کوچکتر ارسال می شوند.

اما باید بدانید که اگر برنجی که صادر می کنید کیفیت بالایی داشته باشد، مقدار زیادی سفارش می دهند تا برای شما ارسال کنند.

یکی از محصولاتی که نمی خواهید به سرعت ارسال کنید برنج است. بر همین اساس می توانید این محصول را با کشتی یا خودرو به کشورهای دیگر ارسال کنید که راحت ترین راه است.

بهترین برنج ایرانی صادراتی

همانطور که میدانید برنج را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. باید دید کشورهای مصرف کننده کدام نوع برنج ایرانی صادراتی را ترجیح می دهند و هر کشور کدام نوع را بیشتر خریداری می کند. بنابراین اکثر خریداران برنج ایرانی، برنج سفید یا نیمه سفید صیقلی را به سایر انواع برنج، برنج قهوه ای و شکسته ترجیح می دهند.

اگر قصد برنج ایرانی صادراتی به بازارهای خارجی را دارید ابتدا دلایل کاهش قیمت در سال گذشته را بررسی کنید. در غیر این صورت، زمان، انرژی و سرمایه ای که صرف فعالیت های صادراتی می کنیم، به دلیل عدم امکان برنج ایرانی صادراتی به ارزش واقعی، به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

قدم بعدی یافتن و ارتباط با معامله گران بین المللی در بازارهای هدف است. اگر به لیست خریداران برنج ایرانی صادراتی در هر کشور یا اقدامات بازاریابی در بازار هدف نیاز دارید، از شرکت های مشاوره صادراتی مانند سولوتیس کمک بگیرید. برنج طارم هاشمی یکی از بهترین برند های برنج صادراتی به شمار می رود.

برنج ایرانی صادراتی یکی از بهترین برنج های دنیاست، شاید باورش سخت باشد، اما جالب اینجاست که برنج مناطق شمالی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است. توزیع بهترین برنج صادراتی ایرانی در انواع مختلف انجام می شود. کیفیت این دانه عالی است و پخش کننده آن را در کیسه هایی با وزن های مختلف عرضه می کند.

از سوی دیگر، شرکت های تجاری می توانند به مراکز عرضه بزرگ مراجعه کنند و برنج را با قیمت های باورنکردنی از فروشنده ای که فروش فوری ارائه می دهد، خریداری کنند. محصولات بهترین شرکت ها را می توانید در بزرگترین مرکز بازار برنج ایرانی صادراتی خریداری کنید.

بسته بندی برنج ایرانی صادراتی

  صادرات محصولات کشاورزی اغلب روش خوبی برای بسته بندی محصول است و به جای ارسال آن به کشور مقصد، ارزش افزوده دارد و می توانید آن را با قیمت بالاتری بفروشید. هنگام بسته بندی برنج برای صادرات باید موارد زیر را در نظر بگیرید

  • آن را در وزن های مختلف قرار دهید تا مشتری به هر تعداد که نیاز دارد خرید کند. 
  • برنج معمولا در بسته بندی های 1، 5، 10، 20 و 25 کیلوگرمی مصرف می شود.
  • مواد جابجایی باید جامد و بادوام و با کیفیت مناسب برای غذا باشد.
  •  مواد مقوای ضخیم علاوه بر حفظ کیفیت برنج از نفوذ رطوبت به محصول جلوگیری می کند.
  • پس از استفاده به راحتی باز و بسته می شود. مثلا، مدل های زیپ دار ممکن است مناسب باشند.
  • شکل و بافت بسته بندی باید برای مشتری جذاب باشد.
  • شکل و ساختار بسته بندی باید به گونه ای باشد که به راحتی روی هم چیده و نگهداری شود.
  • وزن محصول، اطلاعات تغذیه ای، نام تجاری و لوگو باید در قسمتی از بسته بندی به وضوح قابل مشاهده باشد.

همیشه در نظر داشته باشید که بسته بندی مواد غذایی و فرآورده های غذایی به ویژه برای صادرات اهمیت زیادی دارد و باید بر اساس استانداردهای بسته بندی کشور مقصد انجام شود.

برای این کار باید قوانین و استانداردهای کشور هدف را بدانید. اما به طور کلی این بسته ها باید کیفیت غذا را حفظ کرده و از آن در برابر میکروب ها، باکتری ها، رطوبت و سایر مواد خارجی محافظت کنند.

استفاده از بسته بندی های دوستدار محیط زیست و سازگار با محیط زیست می تواند چیز خوبی باشد و ممکن است مشتریان را ترغیب به خرید با شما کند، زیرا حفظ محیط زیست به نفع عموم جهان است.

انواع برنج ایرانی صادراتی

صادرات برنج شمال در مرکز توجه بسیاری از تجار ایرانی قرار دارد.برای اطلاع از شراط صادرات مواد غذایی به افغانستان با کارشناسان ما تماس بگیرید

برنج ایرانی از نظر طعم و کیفیت در رده اول قرار دارد و نسبت به سایر رقبا برتری خاصی دارد. اول اینکه برنج ایرانی دانه بلندی دارد و رشد خوبی هم دارد.

طعم خودش را دارد. دارای دانه های روغنی و به راحتی پخته می شود که کیفیت پخت آن را متمایز می کند. قیمت برنج ایرانی صادراتی به ریال است و می تواند پول بیشتری برای کشور به ارمغان بیاورد که به اقتصاد کمک می کند. 

برنج صادراتی انواع مختلفی دارد که به آنها اشاره می کنیم

  • برنج درجه یک
  • طارم های محلی

برنج ایرانی طاریم علاوه بر منطقه طاریم منطقه زنجان در شالیزار فریدون کنار منطقه مازندران نیز کشت می شود. طول بذر خام 7.1 میلی متر است که پس از رسیدن به 14.4 میلی متر می رسد. در مقایسه با سایر انواع برنج تازه، دانه های آن درشت و دارای طعم متوسطی است.

طارم هاشمی

طارم بینام یا امر الهی

خود صدری

برنج دم سیاه

برنج شیرودی

برنج دم زرد

برنج آستانه

برنج دودی

برنج طارم هاشمی و برنج محلی طارم برنج ایرانی صادراتی است.برای اطلاع از شرایط صادرات موادغذایی به چین با کارشناسان ما تماس بگیرید

انواع دیگر ممکن است صادرات خوبی داشته باشند

برنج کشت دوم

برنج علی کاظمی

برنج دم سیاه

برنج دم زرد

برنج هاشمی از برنج ایرانی صادراتی مرغوب و با کیفیت های خوب است و طرفداران زیادی پیدا کرده است.برای اطلاع از خدمات صادرات مواد غذایی به ترکیه با کارشناسان ما تماس بگیرید

برنج هاشمی صادراتی

برنج طارم هاشمی دومین برنج پرطرفدار و پرفروش ایرانی از نوع طارم است. این نوع برنج از ترکیب ارقام محلی و بذرهای اصلاح شده تولید می شود. یکی از دلایل این نوع کشت برنج ایرانی دانه بلند آن است.

اکثر کشاورزان بذر هاشمی را با بذر طارم محلی ترکیب می کنند. باد شدید نمی تواند ساقه های برنج را به خواب ببرد. در ضمن ساقه برنج طارم هاشمی نازک است. و من فقط در باد خم می شوم. در نتیجه کیفیت برنج کاهش می یابد و هزینه های زیادی در فصل برداشت به کشاورزان تحویل می شود.

برنج طارم هاشمی در شالیزارهای استان مازندران به ویژه در منطقه فریدونکنار کشت می شود. این برنج در مقایسه با طارم محلی طولانی تر است. اما بوی کمتری دارد. طول بذر خام 7.6 میلی متر است و پس از پخت به 15 میلی متر می رسد.

برنج طارم صادراتی

این نوع برنج بیشترین میزان کشت برنج در ایران را به خود اختصاص داده است. تا آنجا که می دانیم 70 درصد برنج تولیدی در ایران برنج طارم است.

در هنگام خرید برنج باید توجه داشته باشید که این نوع برنج با نام های مختلفی به بازار عرضه می شود. اما همه انواع دارای ویژگی های یکسانی هستند و از نظر طعم، رنگ، بو، میزان تشعشع و … با یکدیگر تفاوتی ندارند.

معروف ترین و محبوب ترین برنج ایرانی صادراتی به برنج طارم معروف است. این برنج ایرانی صادراتی برای اولین بار در شهرستان طارم استان زنجان کشت و تولید شد. و امروزه با 13 نوع مختلف به بازار عرضه می شود.

از انواع برنج طارم می توان به برنج محلی طارم، هاشمی طارم، بینم طارم، طارم رشتی، طارم امیری، طارم دیلمانی، طارم احمی، سنگ طارم، موسی طارم و غیره اشاره کرد.برای اطلاع از صادرات مواد غذایی به عمان با کارشناسان ما تماس بگیرید 

برنج عنبربو صادراتی

برنج عنبربو در استان خوزستان کشت می شود و به دو صورت کامل و نصف به فروش میرسند هر دو نوع برنج دارای خاصیت گرم و دانه های ریز هستند بعد از پخت زیاد بلند نمی شوند اما از آنجایی که در طول کشت آنها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود، برنج کاملا طبیعی ارگانیک است و طعم فوق العاده منحصر به فردی دارد.

به همین دلیل طرفداران زیادی دارند و جزو ارزش های محبوب ایران محسوب می شونددر خرید برنج عنبربو باید توجه داشت که برنج عنبر بو در شمال کشور نیز کشت می شود. برنج عنبربو خوزستان کیفیت بسیار بالاتر و عطر قوی تری دارد. بنابراین قبل از خرید برنج عنبر بو باید از گرمسیری بودن محل کشت آن اطمینان حاصل کنید.

برنج آستانه صادراتی

برنج آستانه اشرفیه طارم هاشمی با تضمین کیفیت و بسته بندی استاندارد توسط شرکت های بازرگانی به بسیاری از کشورهای جهان صادر می شود. به دلیل کیفیتی که دارد در آنجا بسیار محبوب است و متقاضیان زیادی دارد. صادرات برنج به طارم آستانه ارز خوبی برای کشور و سود خوبی برای شرکت ها به همراه دارد. 

برنج شیرودی صادراتی

برنج پرمحصول شیرودی از مخلوط برنج طاریم دلمانی و برنج خوک تهیه می شود. این برنج در استان مازندران کشت می شود و شکل آن شباهت زیادی به برنج هاشمی دارد. اما در مقایسه با برنج طارم هاشمی بوی کمتری دارد و با قیمت مناسبی به فروش می رسد.

برنج شیرودی شرایط پخت بسیار خوبی دارد. به طوری که بعد از پخت خیلی خوب رشد می کند و تا ساعت ها لطافت و لطافت خود را حفظ می کند. به همین دلیل اکثر پیشتازان صنایع غذایی مانند رستوران ها و تالارها از برنج شیرودی پرمحصول برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می کنند.

برنج شیرودی با پخت مناسب پرفروش ترین برنج ایرانی صادراتی در شمال است. این برنج برای کسانی که به دنبال برنج ایرانی خوش پخت با قیمتی مقرون به صرفه هستند بسیار مناسب است.برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به امارات  با کارشناسان ما تماس بگیرید

انتخاب برنج ایرانی صادراتی ارزان و به درستی تهیه شده یکی از سخت ترین کارها در هنگام خرید برنج است، توصیه ما به شما که به دنبال برنج درجه یک طبخ با قیمت مناسب هستید برنج شیرودی است.

برنج دمسیاه صادراتی

برنج دم سیاه تنها در مزارع برنج مرغوب لاهیجان و آستانه اشرفیه استان گیلان کشت می شود. البته این رقم در استان گلستان نیز قابل کشت است. برنج سیاه را برنج سیاه می گویند زیرا دم آن تیره رنگ است. بهترین نوع دم سیاه مشکی برنج آستانه اشرفیه است.

ضخامت برنج سیاه 5.7 میلی متر است که پس از پخت به 15 میلی متر افزایش می یابد. علاوه بر این، طعمی فراموش نشدنی دارد. به همین دلیل اغلب به عنوان برنج رستورانی و ضیافتی استفاده می شود و مزایای زیادی دارد.

برنج سیاه پوست یکی از اولین کشاورزانی است که برداشت (تهیه بذر فصل دوم، آماده سازی خزانه، آماده سازی زمین کشاورزی، کاشت بذر در خزانه، کاشت) محصول بذر، علف های هرز را انجام داد.«حذف، سمپاشی) و زمان برداشت اوایل تیرماه می باشد. 

برنج دم سیاه یکی از محصولات اصلی برنج ایرانی صادراتی است که به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشورهای مختلف پذیرفته شده است. این برنج عمدتاً در ظروف 20 فوتی با وزن 20 تن به بالا صادر می شود و با انواع حمل و نقل مانند کشتی، هواپیما و چرخ دستی صادر می شود.

یکی از راه های افزایش صادرات برنج سیاه، تولید بالا و بهره وری بالا در زمینه کشت و تولید برنج است. برنج دم سیاه به دلیل شرایط اقلیمی مساعد و خاک حاصلخیز در بسیاری از استان های ایران، قابلیت کشت و تولید بالایی دارد.

بنابراین افزایش سطح زیر کشت برنج و اصلاح روش های کشت و کاشت برنج به افزایش تولید و عرضه برنج سیاه دنبه صادراتی کمک می کند.

با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات برنج کشور، صادرات برنج دنبه سیاه به بازارهای بین المللی تقاضای مهم و ضروری به نظر می رسد.برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به عراق  با کارشناسان ما تماس بگیرید

برنج سیاه نوعی برنج است که به ندرت در فرآیند خشک کردن برنج استفاده می شود، مانند پلو. این نوع برنج به دلیل خواص ویژه ای که دارد مانند طعم برنج شسته شده و رنگ برنج، بیشتر قابل صادرات است. برای افزایش صادرات برنج سیاه به بازارهای بین المللی اولین قدم تصمیم کشور تولیدکننده است.

برنج صدری صادراتی

گفته می شود این برنج در زمان ناصرالدین شاه وارد کشور شد، میرزا آقاخان نوری که مسئول صادرات کشور بود، به عده ای دستور داد که برای کاشت در شمال آفریقا بذر چغندر و برنج را از کشورهای شرق آسیا خریداری کنند. . جهان. طبق یکی از داستان ها، این برنج از هند تهیه شده و به آن برنج صدراعظم لقب داده اند.

اکنون پس از سالها نام آن از برنج صدراعظمی به برنج صدری تغییر یافته است. برنج دمسیاه گیلان صدری یکی از بهترین انواع برنج ایرانی، بهترین برنج ایرانی صادراتی است. تهیه و طعم بی نظیر و عالی این برنج، ملاک شناخت کیفیت واقعی برنج ایرانی است.

برداشت این نوع برنج بسیار دشوار است و نیاز به مهارت زیادی در کشت و نگهداری برنج دارد. این مشکل و عملکرد کم در هکتار این برنج، آن را به یک رقم کمیاب و با کیفیت از برنج ایرانی صادراتی تبدیل کرده است.

برنج صدری به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود: دم زرد، دم قرمز و سیاه، امروزه برنج زرد و برنج قرمز زیر دم سیاه.

اگر در کنار برنج صدری عبارت هاشمی، علی کاظمی و … را مشاهده کردید، به این معنی است که برنج ترکیبی از برنج صدری و هاشمی یا صدری و علی کاظمی است، زیرا برنج هاشمی و برنج هاشمی انواع برنج هستند. کاظمی.

برنج صدری یکی از ارقام برنج کم بازده است و عملکرد و عملکرد آن در هنگام برداشت در مقایسه با برنج های تک ردیفه مانند برنج طارم، برنج هاشمی کمتر است و یکی از دلایل آن همین است. برنج در بازار گران است.برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به قطر  با کارشناسان ما تماس بگیرید

شناسایی برنج صدری در واقع مهارتی است که باید توسط کارشناسان ارقام برنج انجام شود، زیرا این برنج به سه دسته تقسیم می شود: برنج دم زرد، برنج دم قرمز و برنج دم سیاه همانطور که در بلوک بالا ذکر شد و این باید باشد.

راه شناسایی این مورد بر اساس ویژگی های ظاهری برنج می باشد، اما به طور کلی برای شناسایی برنج صدری، صرف نظر از پوسته آن، باید توسط دانه های سفید شده آن انجام شود. برنج صدری بلند و عرض کوتاه است و ظاهری بلند و استخوانی دارد.

طول دانه برنج صدری خام بیش از 7 میلی متر است که پس از پخت به بیش از 13 میلیمتر می رسد. علاوه بر این، روغن را می توان به راحتی با مالیدن این دانه های برنج بین کف دست ها تشخیص داد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد برنج صدری سبکی و قابلیت هضم دانه های پخته شده آن است. زیرا بعد از خوردن این برنج به هیچ وجه احساس سنگینی نخواهید کرد و همانطور که قبلا گفتیم این برنج یکی دو روز بعد از پخت طعم خود را حفظ می کند و همچنین لطافت اولیه را حفظ می کند.

برنج دودی صادراتی

صادرات برنج دودی یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت برنج در کشور است. این گونه که برای خشک کردن آن از دود استفاده می شود. برنج دودی صادراتی  توجه کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است و تاثیر مثبت صادرات این نوع برنج بر اقتصاد کشور چشمگیر است.

یکی از مزیت های برنج ایرانی صادراتی دودی دسترسی به بازارهای بین المللی است. این نوع برنج در کشورهایی که از برنج زیادی در غذاهای محلی استفاده می کنند، به دلیل طعم بی نظیری که دارد، رایج است. برنج مرغوب نیز بازارهای جدیدی را برای این محصول در کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است.

برنج ایرانی صادراتی نیز ظرفیت تولید داخلی را افزایش می دهد. با تقاضای زیاد از خارج از کشور، کشاورزان و تولیدکنندگان برنج تشویق به تولید بیشتر می شوند. این امر موجب رشد صنعت برنج و ایجاد فرصت های شغلی در صنعت کشور می شود.

همچنین افزایش برنج ایرانی صادراتی منجر به بهبود فناوری های مربوط به تولید این نوع برنج می شود. برنج ایرانی صادراتی دودی نیز باعث افزایش ارز کشور می شود. با توجه به تقاضای بازارهای جهانی برای این محصول، قیمت برنج دودی بسیار مناسب است و درآمد بالایی برای این کشور به همراه دارد.

برنج کشت دوم صادراتی

همانطور که قبلا ذکر شد برداشت برنج دوم در فصل پاییز و معمولاً در آبان انجام می شود به طوری که مراحل رشد این نوع برنج با دمای پاییز همزمان می شود تا تمام تلاش کشاورزان به تنهایی انجام نشود. . 

برنج بینام و امراللهی به سرما مقاوم هستند. به همین دلیل اکثر کشاورزان از این دو نوع برنج برای کشت دوم استفاده می کنند و استفاده از برنج هاشمی و طارم که سپس برای کشت دوم استفاده می شود در مقایسه با ارقام مذکور کمتر است. برنج دوم پس از اتمام مرحله اول کشت و برداشت برنج کشت و تولید می شود.

اکثر برنج‌کاران و مصرف‌کنندگان برنج نیز بر این باورند که برنج دوم یکی از مرغوب‌ترین برنج‌های ایران است. و بعد از پختن، منکر آن نیست. طعم لذیذ و عالی آن یکی از دلایل اصلی مصرف زیاد برنج کشت دوم است.

این برنج با تمام این خواص میتواند جلوه زیبایی به سفره شما در مهمانی ها و مجالس ببخشد. قد پخت بالا 15 میلی متر است و طول دانه خام آن بین 7 تا 8 میلی متر است.

 انواع برنج ایرانی صادراتی

برنج ریزدانه صادراتی

هر ریزدانه برنج باید مراحل زیادی را طی کند تا به سفره ما برسد. این محصول ابتدا با برنج و سبوس به کارخانه می رود و سپس برنج و سبوس آن توسط دستگاه جدا می شود. سپس برای تمیز کردن نهایی به دستگاه دیگری منتقل می شود.

این دستگاه با کفگیر مخصوص برنج را آسیاب می کند تا پوسته و سبوس آن باقی نماند. در این مرحله اگر برنج مقاومت ضعیفی داشته باشد یا کمی خیس باشد ترک می خورد.برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به دبی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

پس از این مرحله برنج به دستگاه الک می رود تا برنج سالم از برنج آسیب دیده جدا شود. سپس برنج دسته بندی، بسته بندی و برای فروش به فروشگاه ها فرستاده می شود.

برنج سالم و نیم دانه از نظر تغذیه تفاوتی ندارند و همانطور که گفتیم تنها تفاوت در ظاهر است. برنج قهوه ای مانند برنج سالم سرشار از مواد مغذی، کالری، ویتامین ها و مواد معدنی است.

با این حال، خوب است بدانید که برنج نیم دانه به دلیل ترک خوردن بیشتر در معرض آفات است و اغلب بوی کهنه و نامطبوع به مشام می رسد. در نتیجه نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید در اسرع وقت مصرف شود.

برای پخت هر غذایی می توانید از برنج سبوس دار استفاده کنید. البته به دلیل ظاهر کوچک و شکسته، چندان به درد میهمانی نمی خورد و به اصطلاح مجلسی ها از بقیه متمایز نیستند.برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به هلند  با کارشناسان ما تماس بگیرید

برنج ریز دانه، آش، آش سبزی شیرازی، کوفته برنج، کوفته تبریزی، کتلت، شله زرد و شیر برنج، باگه (نوعی غذای عربی) و… (حتی برخی معتقدند شله زرد با برنج نیم دانه پخته می شود. خوشمزه تر و نرم تر است.)

از آنجایی که این برنج نسبت به برنج معمولی چسبناک تر و نشاسته ای تر است، می تواند غذای شما را براق تر و خوشمزه تر کند. برنج نیم دانه نیز برای کودکانی که فقط می خواهند غذا بخورند، انتخاب خوبی است، زیرا تکه های آن به هم چسبیده و خوردن آن آسان است.

برنج شمال صادراتی

صادرات برنج شمال در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش قابل توجه نشان دهنده کاهش وابستگی به واردات برنج و افزایش تولید و صادرات داخلی است. برنج شمال به دلیل کیفیت بالا و خواص منحصر به فردش به سرعت محبوبیت پیدا کرد و جایگاه خود را در بازار بین المللی تقویت کرد.

کیفیت بالای این محصول می توان گفت یکی از نکات اصلی برای اجرای فعالیت های صادراتی برنج شمال می باشد. برنج شمال به دلیل داشتن مناطق زیر کشت و شرایط آب و هوایی مناسب در مناطق شمالی کشور به تولید برنج مرغوب و خوش طعم معروف است.

همچنین رعایت استانداردهای جهانی و عدم استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی و مصنوعی در فرآوری و بسته بندی برنج شمال باعث افزایش اعتماد مشتریان خارجی و جذب بازارهای جدید می شود. از نظر رقابت در بازار جهانی، برنج شمالی جایگاه مناسبی پیدا کرده است.

برنج خوزستان صادراتی

 برنج صادراتی خوزستان یکی از ارزان ترین و با کیفیت ترین برنج ها به شمار میرود. برنج عنبر خوزستان درجه یک به بسیاری از کشورها صادر می شود که به رشد اقتصادی کشور کمک زیادی می کند. مزایای بسیار ارزشمند این محصول باعث افزایش فروش و افزایش طرفداران آن شده است.

با استفاده از این برنج به راحتی می توانید غذاهای لذیذی مانند پلو، پلو، سس کچاپ و استانبولی تهیه کنید. این محصول باید در بسته بندی درجه یک و باکیفیت برای صادرات به کشورهای دیگر تهیه شود تا فروش موفقی حاصل شود. دلیل افزایش فروش و صادرات موفق این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهمترین اقدامات برای ارتقای کیفیت نوعی دیگر ازبرنج ایرانی صادراتی میتوان به  صادراتی برنج کهربایی اشاره کردکه خوزستان مربوط به مراحل تولید و فرآوری آن است که از زمان کاشت شروع می شود.

قیمت برنج کهربایی صادراتی تحت تاثیر عوامل مختلف در بازارهای داخلی و خارجی تغییرات زیادی داشته است. در اغلب موارد قیمت این محصول در کشور برای مدت طولانی ثابت است مگر اینکه شرایط خاصی فراهم شود. دلیل افزایش قیمت برنج کهربایی به دلیل هزینه های صادراتی مربوط به حمل و نقل، گمرک و بیمه است.

عملکرد و قیمت این نوع برنج کم و زیاد نیست، اما به طور متوسط ​​نسبت به سایر برنج های ایرانی موجود در بازار است. بنابراین می توان گفت که قیمت برنج عنبر بو اغلب از نظر بسیاری از مصرف کنندگان ارزان و مناسب است.برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به آمریکا  با کارشناسان ما تماس بگیرید