مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان

اقتصاد در کشور افغانستان تاثیر فوق العاده ای در سرنوشت مردمان این کشور دارد. بهبود اوضاع اقتصادی در افغانستان می تواند شرایط را برای مردم رنج دیده این کشور از این رو به آن رو کند. در چند سال اخیر شاهد افزایش نرخ صادرات مواد غذایی به افغانستان از طرف تاجران ایرانی بوده ایم. اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی که بین این دو کشور وجود دارد موجب شده تا پیوندی عمیق بین آن ها برقرار شود.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به عراق  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بیشترین کالای ایرانی که در افغانستان مورد استقبال قرار دارد مواد غذایی ایرانی است. مردم افغانستان به شدت از کیفیت مواد غذایی ایرانی راضی هستند و در بسیاری از مواقع مواد غذایی ایرانی را به هر نوع ماده غذایی دیگر حتی مواد غذایی تولید شده در افغانستان ترجیح می دهند. از این رو سرمایه گذاری های عظیمی توسط تاجران ایرانی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان صورت گرفته است. یکی از اولین و مهمترین گاه ها در این راستا اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان می باشد.

صادرات

برای اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان باید در ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید. اگر کهنه کار هستید و کارت بازرگانی صادرات مواد غذایی به افغانستان دارید می توانید مراحل اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان را طی کنید در غیر این صورت باید با مراجعه به وزارت صنعت ، معدن و تجارت و یا اتاق بازرگانی اقدام به اخذ کارت بازرگانی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان نمایید.

داشتن کارت بازرگانی صادرات مواد غذایی به افغانستان پیش نیاز اصلی اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان می باشد. این مجوز شما را برای دریافت گواهی تایید کیفیت در صادرات مواد غذایی به افغانستان و امور گمرکی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  یاری خواهد داد.

برای اطلاع از شرایط صادرات موادغذایی به چین با کارشناسان ما تماس بگیرید

کیفیت بالای کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای پاکستانی و افغانستانی و هندی موجب شده تا مردم این کشور علاقه زیادی به مواد غذایی ایرانی داشته باشند. اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان به این معناست که محصولات شما صلاحیت کیفی صادرات مواد غذایی به افغانستان را طبق استانداردها و الزامات این کشور دارند. در نتیجه می توانید بعد از اخذ این مجوز صفر تا صد مراحل صادرات مواد غذایی به افغانستان را طی کنید. تیم پایا در این مسیر همراه شما خواهد بود.

صادرات

شرایط صادرات مواد غذایی به افغانستان

کشور افغانستان یکی از زیباترین همسایگان مرزی ایران می باشد. این کسور دارای تاریخ و فرهنگی غنی می باشد و اشتراکات زیادی با ایران دارد. شما برای اینکه بتوانید در روند صادرات مواد غذایی به افغانستان موفق عمل کنید نیاز است که با شرایط صادرات مواد غذایی به افغانستان آشنایی داشته باشید.

به عنوان مثال باید به خوبی بدانید که نحوه اخذ کارت بازرگانی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان چگونه است، چگونه می توان با تاجران افغان برای صادرات مواد غذایی به افغانستان وارد مذاکره شد؟، روش های پرداخت بین المللی در صادرات مواد غذایی به افغانستان چگونه است، اعتبارات اسنادی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان چیست

گواهی مبدا یست و چگونه باید آن را برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  اخذ نمود، اظهار کالا به گمرک چگونه است، چگونه می توان با وبسایت هایی مانند علی بابا کار کرد، چگونه باید استعلام قیمت نمود و از چه طریق مواد غذایی رابرای صادرات مواد غذایی به افغانستان  قیمت گذاری نمود.

برای اطلاع از شرایط صادرات مواد غذایی به هلند با کارشناسان ما تماس بگیرید

آشنایی با تمامی این موارد جزو شرایط صادرات مواد غذایی به افغانستان محسوب می شود. فی الواقع شما باید دانش فنی بالایی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان داشته باشید. کار با سامانه های تجاری مختلف مانند سامانه جامع تجارت از مهمترین پیش نیازها می باشد.

شما باید قبل از صادرات مواد غذایی به افغانستان اقدام به تحقیقات بازار برای صادرات مواد غذایی به افغانستان در این منطقه نمایید. آیا می دانید اوضاع بازار مواد غذایی در افغانستان چگونه است؟ به کدام مواد غذایی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  احتیاج بیشتری دارند؟ بسته بندی مواد غذایی در صادرات مواد غذایی به افغانستان  چگونه است؟ الزامات این کشور برای واردات مواد غذایی چیست؟

رقبای شما در صادرات مواد غذایی به افغانستان  چه کسانی هستند و سطح کیفی محصولات آن ها برای صادرات مواد غذایی به افغانستان در چه حد است؟ فرصت ها و تهدیدهای پیش رو چیست؟ چه محدودیت هایی در صادرات مواد غذایی به افغانستان  دارید؟ یا اینکه نرخ تقاضای محصول در صادرات مواد غذایی به افغانستان  شما چقدر است؟ تا زمانی که اطلاعاتی جامع پیرامون این موارد نداشته باشید امکان صادرات مواد غذایی به افغانستان برای شما با ریسک بالایی همراه است.

صادرات مواد غذایی به افغانستان نیاز به ایجاد ارتباط قوی با مهره های اصلی زنجیره تامین در افغانستان دارد. باید بتوانید با تاجران افغان وارد مذاکره شوید و موفق به عقد قرارداد تجارت برای صادرات مواد غذایی به افغانستان شوید. بنابراین باید با روش ها و تکنیک های عقد قرارداد و مذاکرات تجاری برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  آشنایی داشته باشید. توصیه می کنیم که برای این مورد حتما از حضور وکلا و مشاورین خبره کمک بگیرید.

برای اطلاع از مراحل صادرات مواد غذایی به آلمان با کارشناسان ما تماس بگیرید

بهتر است قبل از صادرات مواد غذایی به افغانستان ریز آمار مربوط به صادرات مواد غذایی به افغانستان را بررسی کنید تا تحلیل های دقیقی از بازار این کشور داشته باشید. بررسی میزان عرضه و تقاضا و نرخ سودآوری و حجم صادرات مواد غذایی به افغانستان می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد. شما همچنین باید با محیط سیاسی، قانونی، فرهنگی و اقتصادی افغانستان آشنایی داشته باشید.

آشنایی با فرهنگ مذاکره در این کشور بی شک به شما کمک خواهد کرد. آشنایی با زیرساخت های افغانستان برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، آشنایی با روش های حمل و نقل در صادرات مواد غذایی به افغانستان ، روابط بانکی بین ایران و افغانستان و استانداردهای بسته بندی و شناخت توقعات مردم افغانستان از مواد غذایی همه و همه و از شرایط صادرات مواد غذایی به افغانستان می باشد.

برای اطلاع از صادرات مواد غذایی به عمان با کارشناسان ما تماس بگیرید

از دیگر شرایط صادرات مواد غذایی به افغانستان می توان به آشنایی با اخذ استعلام پروانه گمرک از پنجره فرامرزی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، آشنایی با نکات بازرسی کالا در صادرات مواد غذایی به افغانستان ، آشنایی با شیوه های حمل و نقل کالا برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، ارسال پیش فاکتور در صادرات مواد غذایی به افغانستان ، باز کردن حساب بانکی در کشور مقصد برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، آشنایی با روش ترخیص کالا در صادرات مواد غذایی به افغانستان ، اخذ مجوزهای قانونی و شیوه بسته بندی محصولات غذایی آشنایی داشته باشید.

به طور کلی آشنایی با این موارد است که میتواند شما را در مسیر صادرات مواد غذایی به افغانستان هدایت کند. شما باید حتما مجوزهای قانونی مانند مجوز بهداشت برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، قرنطینه برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، استاندارد صادرات مواد غذایی به افغانستان ، غذا و دارو برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، جهاد کشاورزی و محیط زیست را دریافت کنید. بسته به نوع ماده غذایی نوع مجوزها نیز متفاوت خواهد بود.

نحوه صادرات مواد غذایی به افغانستان

صادرات مواد غذایی به افغانستان به شیوه های مختلفی صورت می پذیرد. معروف ترین و محبوب ترین نحوه صادرات مواد غذایی به افغانستان ،  صادرات از طریق مرزهای زمینی در خراسان می باشد. داشتن مرز زمینی با افغانستان موجب شده تا روند صادرات مواد غذایی به افغانستان در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه صورت گیرد.

کشور افغانستان در سال های اخیر با جنگ و ناآرامی های زیادی دست و پنجه نرم کرده است. بسیاری از تولیدکنندگان افغانستانی نتوانسته اند در سال های اخیر فعالیت خود را ادامه دهند و به همین دلیل صادرات مواد غذایی به افغانستان رونق بالایی داشته. هر چند که کشورهای زیادی به دلیل اوضاع موضوع بی خیال صادرات مواد غذایی به افغانستان شده اند.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به امارات  با کارشناسان ما تماس بگیرید

اما صادرات مواد غذایی به افغانستان از طرف ایران همچنان به قوت خود باقی است. جامعه افغانستان چنان مصرف گرا نیست با این حال از تنوع مواد غذایی استقبال می کند. اگر در زمینه صادرات فعال هستید بهتر است با نحوه صادرات مواد غذایی به افغانستان آشنایی داشته باشید تا بتوانید این روند را بدون نقص و چالش طی کنید.

نحوه صادرات

یکی از مهمترین اقداماتی که می توانید در این زمینه انجام دهید کمک گرفتن از افراد خبره و مجموعه های متخصص می باشد. شما قبل از هر چیز باید شرایط صادرات مواد غذایی به افغانستان را بدانید و به آن ها آگاهی کامل داشته باشید. شناخت کامل اوضاع بازار ایران و افغانستان و بررسی اوضاع سیاسی و اقتصادی از مهمترین مواردی است که باید برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  در نظر داشته باشید.

شما باید از بین تمام محصولات غذایی تان بهترین ها و پر فروش ترین ها را برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  انتخاب کنید. به عنوان مثال غلات و میوه و سبزیجات در افغانستان مصرف بالایی دارد بنابراین می توانید این مواد غذایی را برای صادرات انتخاب کنید.

از مهمترین اقدامات در روند صادرات مواد غذایی به افغانستان بازاریابی و برندینگ می باشد. شما باید بتوانید زمینه را برای فروش محصولات تان در افغانستان آماده سازی کنید. به عنوان مثال باید به خوبی ذائقه مصرف کنندگان را بشناسید و تبلیغات تاثیر گذار در این راستا برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  انجام دهید.

برای اطلاع از مراحل صادرات مواد غذایی به آمریکا با کارشناسان ما تماس بگیرید

صدور پیش فاکتور بعد از عقد قرارداد با تجار افغانستانی از مهمترین مراحل در روند صادرات مواد غذایی به افغانستان می باشد. در پیش فاکتور نام مواد غذایی ، تعداد آن ها و نرخ آن ها برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  اعلام می شود. ممکن است خریداران افغان از شما نمونه محصول نیز بخواهند که می توانید همراه پیش فاکتور ارسال کنید. بسیار مهم است که ارتباطی قوی و موثر با تجار افغان برقرار کنید.

توجه داشته باشید که بسته بندی مواد غذایی صادراتی به افغانستان باید طبق استانداردها و الزامات این کشور انجام شود. کالاها باید مطابق با بازار افغانستان  برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  قیمت گذاری شوند. این نرخ باید از طرف کمیسیون نرخ گذاری گمرک صادرات مواد غذایی به افغانستان  مورد تایید قرار گیرد. نرخی که برای محصولات غذایی انتخاب می کنید نباید در افغانستان ایجاد تورم کند و یا باعث برهم خوردن تعادل در بازار مواد غذایی شود.

شما به مجوزهای قانونی زیادی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان نیاز دارید که باید آن ها را از نهادهای مختلف دریافت کنید. مجوز بهداشت صادرات مواد غذایی به افغانستان ، قرنطینه در صادرات مواد غذایی به افغانستان ، استاندارد صادرات مواد غذایی به افغانستان ، سازمان غذا و دارو برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، محیط زیست و جهاد کشاورزی از جمله ارگان هایی هستند که مجوزهای لازم صادرات مواد غذایی به افغانستان  را صادر می کنند.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به عراق  با کارشناسان ما تماس بگیرید

محصولات شما باید تست کنترل کیفی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  داشته باشند. اظهار کالا به گمرک، عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل طبق روش حمل انتخابی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان ، عقد قرارداد با شرکت بیمه و اخذ گواهی بازرسی کالا و ارسال کالا همگی شامل نحوه صادرات مواد غذایی به افغانستان می شوند. شما باید روش ترخیص کالا را برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  بلد باشید. بسیاری از تاجران ترخیص بار را به شرکت های کارگزار می سپارند چرا که ترخیص کالا اساسا دشوار می باشد. شما می توانید در این زمینه از تیم پایا کمک بخواهید.

قیمت صادرات

قیمت صادرات مواد غذایی به افغانستان

صادرات مواد غذایی به افغانستان بر خلاف صادرات به کشورهای دوردست هزینه کمتری برای صادرکنندگان در بر دارد. هر چند که افغانستان مرزهای دریایی ندارد اما صادرات مواد غذایی به افغانستان از طریق مرزهای زمینی انجام می شود.

نزدیک بودن افغانستان به ایران موجب شده تا هزینه صادرات مواد غذایی به افغانستان به مراتب اقتصادی تر باشد. هزینه صادرات مواد غذایی به افغانستان متاثر از پارامترهای مختلفی است که یکی از آن ها نوسانات ارزی می باشد.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به قطر  با کارشناسان ما تماس بگیرید

حجم بار صادراتی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان  نیز مورد دیگری است که می تواند روی قیمت صادرات مواد غذایی به افغانستان تاثیر گذار باشد. هر چه بار صادراتی شما حجم بیشتری داشته باشد این هزینه افزایش خواهد یافت. البته نرخ سودآوری شما نیز به این حجم بار بستگی دارد.

شیوه ارسال بار به افغانستان موضوع دیگری است که می تواند در قیمت صادرات مواد غذایی به افغانستان تاثیر گذار باشد. هر چند که شیوه های مختلفی برای ارسال بار به افغانستان وجود ندارد. اما شیوه ارسال زمینی معمولا متداول ترین و اقتصادی ترین روش می باشد.

برای ازاطلاع از نحوه صادرات مواد غذایی به کانادا با کارشناسان ما تماس بگیرید

هزینه بیمه، هزینه های گمرکی، هزینه بسته بندی، هزینه اخذ مجوزهای قانونی، هزینه مکاتبات تجاری، هزینه تحقیقات بازار، هزینه بازاریابی، هزینه آزمایش های کنترل کیفی، هزینه اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به افغانستان و هزینه کارت بازرگانی همگی در قیمت صادرات مواد غذایی به افغانستان محسوب می شوند.

به این هزینه باید هزینه های ترخیص کالا را نیز اضافه کنید. به طور کلی هزینه های باربی و حمل و نقل در نقاط مختلف می تواند یکی از پر رنگ ترین هزینه هایی باشد که روی قیمت صادرات مواد غذایی به افغانستان تاثیر دارد.

مراحل صادرات مواد غذایی به افغانستان

صادرات مواد غذایی به افغانستان یکی از چالش برانگیز ترین اقدامات برای مجموعه های تولید کننده و صادر کننده مواد غذایی می باشد. این کشور مدتهاست که دستخوش تحولات سیاسی و چالش هایی مانند جنگ می باشد.

با این حال صادرات مواد غذایی به افغانستان از ایران مورد استقبال قرار دارد. مراحل صادرات مواد غذایی به افغانستان مانند صادرات به هر کشور دیگری با تحقیقات بازار آغاز می شود.

بعد از کسب اطلاعات در مورد بازار و مصرف کنندگان نهایی و رقبا باید یک استراتژی قوی در مورد صادرات مواد غذایی به افغانستان تدوین شود. شما باید با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغات خریداران و تجار افغانستانی را جذب کنید و با آن ها تا پای معامله بروید. در نتیجه می توانید با ارسال پیش فاکتور و نمونه محصول موفق به عقد قرارداد شوید.

برای اطلاع از شرایط صادرات مواد غذایی به دبی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

بسته بندی کالا مطابق با الزامات افغانستان، اخذ مجوزهای قانونی لازم، دریافت کارت بازرگانی، اظهار کالا به گمرک، قرارداد با شرکت حمل و نقل، قرارداد با بیمه و پرداخت هزینه های گمرکی و انجام امور گمرکی در ادامه شما را به مراحل پایانی صادرات مواد غذایی به افغانستان نزدیک می کند.

در نهایت نیز باید برای ترخیص کالا اقدام کنید. شما می توانید برای اجرای بی نقص و اصلی مراحل صادرات مواد غذایی به افغانستان از کارشناسان ما در پایا کمک بخواهید.

 مراحل صادرات

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.