مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی

حوزه بازرگانی حوزه ای بسیار گسترده است. بخش زیادی از سود تولیدکنندگان و شرکت های پخش در صادرات نهفته است. داشتن افق دید وسیع در بازارهای جهانی به شما کمک می کند تا بتوانید محصولات تان را به خریدارانی در آن سوی مرزها بفروشید. در نتیجه می توانید بخش های بیشتری در مارکت را تصاحب کنید و بدین شکل سودآوری مجموعه تان را ارتقا دهید.

یکی از مهمترین چالش هایی که تولیدکنندگان محصولات غذایی و سوپرمارکتی با آن مواجه هستند شیوه اخذ مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی می باشد. این دست از محصولات معمولا دارای تاریخ انقضای بالایی هستند و به کندی دچار فساد و خرابی می شوند. بنابراین می توان به راحتی آن ها را در بازارهای جهانی تزریق نمود و از این طریق به سودآوری رسید. اما نکته اینجاست که شیوه اخذ مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی چگونه است؟ آیا برای اخذ این مجوز باید مراحلی دشوار و پیچیده را طی کرد یا می توان به سادگی مراحل را طی نمود؟

یکی از مهمترین نکاتی که در راستای اخذ مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی باید بدانید این است که طی کردن این مراحل نیاز به اشراف کامل به قوانین صادرات دارد. شما بایستی با الزامات، قوانین و استانداردهای داخلی و کشور مقصد آشنایی کامل داشته باشید و فرآیندهای اداری مانند اخذ مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو و اخذ کارت بازرگانی و تاییدیه گمرک را انجام دهید. آشنایی با عناصر کلیدی در زنجیره های تامین و اشراف کامل به سیستم پخش و توزیع مواد غذایی در کشور مقصد همگی از جمله موارد مهمی است که باید در این روند مورد توجه قرار گیرند.

برای اطلاع از خدمات کارگزاری صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

صادرات

شما نمی توانید همزمان به امر تولید مشغول باشید و در عین حال با تامین کنندگان در سایر قاره ها ارتباط برقرار کنید. یافتن تامین کنندگان در سایر کشورها و ارتباط با زنجیره های پخش، امر چندان ساده ای نیست. این موضوع نیاز به تخصص، دانش، مهارت و ارتباطات قوی دارد. به همین دلیل است که توصیه داریم برای این منظور با مجموعه هایی که فعالیت تخصصی در راستای صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به خارج از مرزها دارند همکاری کنید. مجموعه پایا یکی از این مجموعه ها می باشد. شما می توانید از طریق مجموعه پایا اقدام به اخذ مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی نمایید و به راحتی محصولاتتان را به فراسوی مرزها ارسال کنید تا جامعه ای غنی از خریداران را در سایر کشورهای جهان جذب کنید.

صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران دارای ریسک سیاسی بسیار پایینی است به ویژه اگر تولید کننده به تازگی وارد بازار شده باشد. تولیدکنندگان می توانند بدون اینکه متحمل هیچ گونه ضرر یا زیان مالی شوند ارتباط خود را با کشور مقصد قطع نمایند و پروسه صادرات را متوقف کنند. در نتیجه می توان صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران را یکی از کم خطر ترین، کم ریسک ترین و پر سود ترین روش ها برای درآمدزایی مجموعه های تولیدی در ایران دانست. البته تمام این مزایا به شرطی حاصل خواهند شد که مجموعه های تولیدکننده با شرکت های معتبری در زمینه صادرات همکاری کنند.

مجموعه پایا به عنوان یکی از خبره ترین مجموعه های حرفه ای در امر صادرات مواد غذایی و محصولات سوپر مارکتی صفر تا صد صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران را برای مجموعه های تولید کننده به عهده می گیرد. از پروسه اخذ مجوز گرفته تا مراحل بسته بندی و بازاریابی و قیمت گذاری و کنترل کیفی و امور گمرک. ما در کشورهای مقصد با زنجیره های تامین ارتباط تجاری مداومی داریم و بهترین بازارها را برای فروش محصولات شما انتخاب می کنیم. شک نداشته باشید که بعد از مدتی گذشت زمان از فرآیند صادرات محصولات و مشاهده نرخ رشد سودآوری، این ارتباط بین مجموعه شما و پایا هرگز قطع نخواهد شد.

صادرات

شرایط صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی

صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی باعث شده تا ساکنین هر کدام از قاره های جهان بتوانند به محصولاتی دسترسی داشته باشند که امکان تولید آن در کشورشان وجود ندارد. شرایط آب و هوایی امکان کشت و پرورش بسیاری از محصولات کشاورزی را در بسیاری از کشورها نمی دهد و همین موضوع تبدیل به دستمایه ای برای رونق گرفتن صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی گشته است. شرایط صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به طور ویژه در ایران شرایطی بسیار ایده آل است. جامعه ایرانیان خارج از کشور هر روز در حال گسترش است و این یعنی شما به عنوان یک تولیدکننده بستر آماده و فعال برای عرضه محصولات تان به خریداران ایرانی و غیر ایرانی در بازارهای بزرگتر جهانی را دارید.

از طرفی بسیاری از ایرانیان ساکن کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیایی به دلیل سال ها سکونت در ایران ذائقه ای کاملا ایرانیزه دارند و نمی توانند به راحتی با مواد غذایی خارجی ارتباط برقرار کنند. در نتیجه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی این امکان را برای آنها فراهم خواهد آورد تا بتوانند از مواد غذایی ایرانی در هر نقطه ای از دنیا استفاده کنند. بنابراین می توان بازارهای جهانی فروش مواد غذایی را بازارهایی پر رونق به ویژه برای محصولات ایرانی دانست چرا که محصولات ایرانی اساسا با هر نوع ذائقه ای جور در می آیند.

از آنجایی که تولیدکنندگان باید عمده تمرکز خود را روی پروسه تولید مواد غذایی بگذارند بنابراین فرصت و امکانات لازم برای رسیدگی به امور صادرات را نخواهند داشت. پس بهترین راهکار برای این مجموعه های تولیدکننده برون سپاری امر صادرات به کارگزاری های معتبر در این زمینه است.

شرایط صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی تقریبا برای اغلب مجموعه های تولیدکننده مواد غذایی وجود دارد. بنابراین اگر در حوزه تولید مواد غذایی فعالیت دارید و میخواهید فعالیت قدرتمند و تاثیرگذار در بازار جهانی داشته باشید توصیه می کنیم که از خدمات مجموعه پایا استفاده کنید. بی شک فضای کافی برای عرض اندام شما در بازارهای بین المللی وجود خواهد داشت.

نحوه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی

بسیاری از مجموعه های تولید کننده مواد غذایی به دلیل عدم آگاهی از نحوه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی این اقدام خطیر و مهم را به کارگزاری های تخصصی در امر صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی می سپارند. داشتن اطلاعات کافی در مورد قوانین صادرات، تعرفه ها، مراحل صادرات، اخذ گواهینامه ها و مجوز های لازم از ارگان های مختلف امری کاملا تخصصی می باشد.

شما برای استارت صادرات باید اقدام به اخذ مجوز وزارت بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو و کارت بازرگانی نمایید. پرداخت تعرفه های صادرات نیز موضوع مهم دیگری است که باید در مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به آن پرداخته شود. این تعرفه ها در گذر زمان دستخوش تغییر میشوند بنابراین بسیار مهم است که از نرخ های روز اطلاع داشته باشید. این موضوع در برآورد هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد نحوه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی باید اذعان داشت، شیوه بسته بندی محصولات است.

نحوه صادرات

شیوه بسته بندی و لیبل زنی محصولات دارای قوانین خاصی می باشد که ممکن است برخی تولیدکنندگان در این باره اطلاعات ناقص یا خامی داشته باشند. به همین دلیل مجموعه های حرفه ای در امر صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی را به کار می گمارند تا امر بسته بندی و لیبل زنی را برای محصولات آن ها انجام دهند. این در واقع یکی از مهمترین خدماتی است که می توانید در مجموعه پایا دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات از هزینه های صادرات مواد غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در ادامه روند صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی باید مجوز های مربوطه از وزارت بهداشت اخذ گردد، تاییدیه گمرک دریافت گردد و معرفی نامه صادرات کالا نیز اخذ شود. در ادامه این اقدامات امکان ارسال کالاهای بسته بندی شده و صادرات آن ها فراهم خواهد بود. یکی از مهمترین اقدامات در فرآیند صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی اجرای آزمایش های کنترل کیفی می باشد. سازمان بهداشت حساسیت خاصی روی این موضوع دارد و بایستی گواهی های معتبری برای سلامت و استاندارد کیفی محصولات غذایی ارائه شود. این خدمات نیز توسط کارگزاری تخصصی پایا قابل انجام می باشد.

قیمت صادرات

قیمت صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی

موضوع مهمی که اغلب تولیدکنندگان را به چالش می کشد تعیین قیمت صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی می باشد. در این بحث دو قیمت مطرح می شود. یکی از موارد این بحث قیمت گذاری کالاها می باشد و بحث دیگر بحث تعیین قیمت پروسه صادرات است. مورد دوم را در هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی بررسی خواهیم کرد. بنابراین اجازه دهید این بخش را به قیمت محصولات اختصاص دهیم.

قیمتگذاری روی کالا دارای قوانین خاص خود می باشد. قیمتی که توسط بازرگانان برای کالا تعیین می شود توسط کمیسیون نرخ گذاری گمرک مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع هر کالای غذایی دارای قیمتی می باشد که پیش از این توسط مراجعه دولتی تعیین شده و به تصویب رسیده است. لیست قیمت مواد غذایی آماده برای صادرات باید در قالب یک لیست در اختیار گمرک و سایر ارگان های مربوطه قرار گیرد. در نتیجه شما نمی توانید قیمتگذاری دل به خواهی روی محصولات اعمال کنید. تعیین قیمت این محصولات باید تحت نظارت بانک و مراجع مالی انجام شود. این موضوع از بروز تورم و بر هم خوردن نظم مالی بازار هم در کشور مبدا و هم در کشور مقصد جلوگیری خواهد کرد.

مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی

یکی از دلایل مهمی که تولیدکنندگان پروسه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی را به شرکت های کارگزار می سپارند این است که به مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی آشنایی کافی ندارند. این موضوع نه تنها نیاز به آشنایی و تخصص دارد بلکه به تنهایی یک تخصص و حرفه تمام وقت می باشد. بنابراین طبیعی است که مجموعه های تولیدکننده برای راحتی کار خود و سرعت بخشیدن به پروسه صادرات، اجرای مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی را به مجموعه های ذیربط بسپارند.

آشنایی با قوانین دولتی، آشنایی با قوانین تصویب شده در اداره گمرک، آشنایی با هزینه های پرداختی، آشنایی با قوانین صادرات و واردات و شیوه اخذ کارت بازرگانی چیزی نیست که تولیدکنندگان نیازی به آشنایی با آنها داشته باشند. این موارد به طور تمام و کمال توسط مجموعه های صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی رعایت می شود.

در مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی گام های مختلفی طی می شود. تعدادی از مهمترین گام هایی که باید در این پروسه طی شوند شامل اخذ مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی است. شیوه اخذ این مجوز با مجوزهایی که برای کالاهای دیگر دریافت می شود متفاوت می باشد. شما برای اخذ این جواز به کارت بازرگانی نیاز دارید.

 مراحل صادرات

بعد از طی مراحل اخذ مجوز وزارت بهداشت و قرنطینه، اخذ گواهی استاندارد، مجوز سازمان غذا و دارو و کارت بازرگانی، گواهی انرژی اتمی و مجوز لیست عدل بندی، مجوز صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی از طرف گمرک برای شما صادر می شود.

بازاریابی محصولات در کشور مقصد، ارائه و صدور پروفرما، قیمت گذاری کالا و تصویب قیمت، تست کیفی و بهداشت محصولات در آزمایشگاه های کنترل کیفی و بهداشت، بسته بندی محصول و لیبل زنی، دریافت مجوز بازرسی، دریافت گواهی مبدا و قرارداد با شرکت بیمه همگی از دیگر گام هایی هستند که در طی مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی بایستی طی شوند. تمامی این مراحل توسط شرکت پایا بدون کوچکترین نقص طی خواهد شد.

بنابراین اگر هیچ گونه تسلطی به این مراحل ندارید نگران نباشید. کارشناسان و متخصصین ما در پایا تمامی این مراحل را پشت سر هم بدون وقفه انجام خواهند داد.

هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی

شرایط آب و هوایی و اقتصادی متفاوتی که در کشورها وجود دارد لزوم صادرات مواد غذایی را به وجود آورده است. بسیاری از خریداران در کشورهای مختلف دارای ذائقه های متفاوت هستند چرا که اساسا بسیاری از ساکنین یک کشور را مهاجران تشکیل می دهند. به همین دلیل بازار صادرات مواد غذایی بازاری سودآور است. اما بی شک یکی از سوالات همیشگی مجموعه های تولید کننده این است که هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی چقدر است؟ آیا این هزینه در برابر سودی که حاصل می شود ارزش این را دارد که قدن در راه صادرات مواد غذایی بگذارند و این هزینه ها را متحمل شوند؟

بی شک صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی هزینه متفاوتی نسبت به مواد غذایی فسادپذیر یا میوه جات و سایر محصولات مانند پوشاک و لوازم الکترونیکی دارد. بنابراین اگر فردی از دوستان و آشنایان تان در حوزه ای دیگر فعالیت می کند و نرخی به عنوان نرخ تقریبی هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به شما عنوان می کند این نرخ را جدی نگیرید. هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به پارامترهای زیادی بستگی دارد.

یکی از پارامترهای موثر در هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی حجم صادرات است. چه حجمی از محصولات را قصد دارید برای صادرات انتخاب کنید؟یقینا هر چه حجم صادرات شما بیشتر باشد هزینه ای که باید برای صادرات پرداخت کنید نیز افزایش خواهد یافت اما از آن طرف اگر به موضوع سودآوری نگاه کنید خواهید دید که نرخ سود حاصله از فروش محصولات با حجم بالا برای شما بیشتر خواهد بود.

کشور مقصدی که برای صادرات انتخاب کرده اید می تواند تعیین کننده هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی باشد. هر چه این کشور به ایران نزدیک تر باشد احتمالا این هزینه برای شما کمتر خواهد شد. اما از طرفی اگر کشورهای دورتر را انتخاب کنید به طور معمول نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به کشورهای عراق، عمان، قطر، سوریه و ترکیه کمتر از هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهد بود چرا که اساسا هزینه حمل و نقل در این مسیرها بسیار کمتر از مسیرهای دور مانند قاره آمریکا می باشد. با این حال ممکن است بازار محصول شما به قدری در آمریکا یا اروپا داغ و پر رونق باشد که حاضر به پرداخت این هزینه بالا شوید. چرا که نرخ بالای سودآوری این هزینه را جبران خواهد کرد.

مورد مهم دیگری که در هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی تاثیر گذار است نوسانات نرخ ارز می باشد. بسیاری از هزینه هایی که در پروسه صادرات پرداخت می شود طبق نرخ ارز برآورد می شوند. بنابراین طبیعی است که با بالا و پایین رفتن نرخ ارز، هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی نیز دستخوش تغییر شود. بنابراین نمی توان این هزینه را برای حجم مشخصی از صادرات در بازه های زمانی مختلف یکسان دانست. این هزینه در گذر زمان دستخوش تغییر و نوسان می شود.

شما برای صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی به مدارکی چون کارت بازرگانی، گواهی بهداشت و دارو و غذا، مجوز از وزارت بهداشت، قبض انبار، رسید گمرک، لیست محصولات، اسناد وزن کشی محصولات و قرارداد بیمه نیاز دارد. مطمئنا سرمایه تان باید به اندازه ای باشد که توان پرداخت این هزینه ها را داشته باشید. در بین این موارد باید هزینه های مربوط به مالیات، تعرفه گمرک، تعرفه ثابت، هزینه حمل و نقل و هزینه انبار را نیز وارد کنید. در نتیجه برآورد این هزینه با توجه به پارامترهای مختلف امکانپذیر است.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی با کارشناسان ما در پایا تماس حاصل نمایید تا علاوه بر آگاهی از نرخ ها از شرایط صادرات نیز آگاه شوید و مشاوره حرفه ای و تخصصی در این باره دریافت کنید.

صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی ایران

همیشه یکی از مهمترین دغدغه های ایرانیانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند این است که چگونه به مواد غذایی ایرانی دسترسی داشته باشند. تا چند سال پیش زمانی که هنوز حرفه صادرات چندان رونقی نداشت بسیاری از ساکنین کشورهای خارجی برای دسترسی به مواد غذایی داخل ایران از خدمات پست استفاده می کردند. بدین شکل که آشنایان و اقوام داخل ایران برای آن ها محصولات غذایی مورد نظرشان را ارسال می نمودند. امروزه روز اما با گسترش و توسعه صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی ایران، چنین چالش هایی دیگر بی معنا شده است. افراد در هر کجای دنیا می توانند به راحتی به مواد غذایی ایرانی و درجه یک دسترسی داشته باشند. شرکت های صادرات خدماتی بی نقص و ایده آل به مجموعه های تولید کننده مواد غذایی در این راستا ارائه می دهند.

صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی ایران می تواند بازار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی در سایر کشورها ایجاد کند. بسیاری از مواقع تولیدکنندگان از بی رونق بودن بازارهای داخلی گلایه می کنند در حالی که می توانند به بهره گیری از خدمات صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی ایران به راحتی بازارهای جهانی را تصاحب کنند و نرخ سودآوری خود را به طرز باورنکردنی ارتقا دهند.

بسیاری از برندهای ایرانی دارای کیفیت فوق العاده در زمینه تولید مواد غذایی و سوپرمارکتی هستند. محصولاتی مانند پسته بسته بندی شده، زعفران، گلاب، ادویه ها و تنقلات ایرانی معمولا در هر کجای دنیا طرفداران زیادی دارند. کیفیت محصولات ایرانی به گونه ای است که حتی برندهای خارجی هم نمی توانند کیفیتی مانند این برندها ارائه دهند. به همین دلیل اگر این تولیدکنندگان شروع به توسعه و صادرات محصولات خود به سایر کشورهای جهان نمایند می توانند در مدت زمان کوتاهی صاحب بخش سودآوری از بازار شوند.

مجموعه پایا به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی ایران بهترین خدمات را برای تولیدکنندگان خوش سابقه و نوپای ایرانی فراهم آورده است. فرقی ندارد قدمت مجموعه تان چند سال است. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید محصولات خود را در بازارهای جهانی معرفی کنید و به راحتی به بخش عمده ای از خریداران وفادار دست پیدا نمایید. کافیست صفر تا صد مراحل صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی را به پایا بسپارید. یقینا از نتیجه این اعتماد شگفت زده خواهید شد.

صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران

هر کشوری برای قدرت نمایی در حوزه تولید باید قدم در عرصه صادرات بگذارد. این مهم در واقع به عهده تولیدکنندگان است که با تولید و عرضه محصولات با کیفیت توان رقابت در بازارهای جهانی را پیدا کنند. صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران نه تنها اقدامی موثر در راستای برندسازی جهانی برای تولیدکنندگان بلکه اقدامی مهم برای رونق دادن به اقتصاد ملی است.

تولیدکنندگان با صادرات محصولات خود و تزریق آن در بازارهای جهانی می توانند برند خود را در عرصه جهانی معرفی کنند و خریدارانی وفادار را از سراسر جهان پیدا کنند. برندسازی یکی از مهمترین اقداماتی است که هر تولیدکننده باید انجام دهد. در کنار این موضوع ارتقای اقتصادی ملی را داریم که می تواند کمک بزرگی به بازار داخلی در ایران نماید. بنابراین صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران یک بازی دو سر برد است که هم برای تولید کننده وهم برای اقتصاد داخلی می تواند موثر و سودمند باشد.

تولیدکنندگان با صادرات مواد غذایی و سوپرمارکتی در ایران می توانند حمایت صادراتی از طرف دولت را دریافت کنند که به نوبه خود بسیار موثر است. گسترش دایره ارتباطات و مراودات با سایر کشورهای جهان می تواند اتفاقات خوبی را در زمینه های فرهنگی رقم بزند. بی شک بسیاری از محصولات غذایی ایرانی مختص کشور ایران هستند و نشانی از فرهنگ و تاریخچه ایران را در بر دارند. در نتیجه می توان با این اقدام محصولاتی ایرانی را در بازارهای جهانی معرفی نمود و زمینه را برای شناخت فرهنگ و پیشینه ایران فراهم کرد.

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.