مجوز صادرات مواد غذایی

یکی از پاشنه های اصلی اقتصاد کشور روی صادرات می چرخد. صادرات مواد غذایی یکی از حوزه های درآمدزا برای هر کشور می باشد. این درآمدزایی در کشور ایران به شکل چشمگیری بالا است. چرا که محصولات غذایی ایران معمولا باب طبع اغلب مردم جهان می باشد و به همین دلیل می توان بازارهای پر رونقی را در سرتاسر جهان برای فروش این محصولات غذایی رقم زد.

برای اطلاع از مراحل صادرات محصولات سوپرمارکتی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

اغلب مجموعه هایی که در حوزه تولید و پخش مواد غذایی در ایران فعال هستند به دنبال کسب سود بیشتر هستند بنابراین ممکن است تعداد بیشتری بازاریاب استخدام کنند و یا نمایندگی های بیشتری در سرتاسر ایران برقرار نمایند اما آیا صادرات مواد غذایی سود بیشتری در قیاس با تاسیس نمایندگی یا بازاریابی درون مرزی نخواهد داشت؟ یقینا یکی از راه هایی که می تواند سود چشمگیری در حوزه تولید مواد غذایی کسب کرد صادرات است. اما نکته اینجاست که برای این اقدام بایستی مجوز صادرات مواد غذایی اخذ گردد.

تصور می کنید چند درصد از شرکت های تولید و پخش مواد غذایی با پروسه اخذ مجوز صادرات مواد غذایی آشنایی دارند؟

صادرات

طبیعتا تعداد کمی از آن ها اطلاعات کافی در این حوزه دارند. از طرفی صادرات مواد غذایی یک اقدام تخصص و حرفه ای می باشد بنابراین نمی توان بی گدار به آب زد و بدون بازاریابی و تحقیقات بازار و تحلیل رقبا اقدام به صادرات نمود. در نتیجه بهترین راهکاری که می توان به مجموعه های تولید کننده و صادر کننده مواد غذایی داد این است که از شرکت های کارگزار در زمینه اخذ مجوز صادرات مواد غذایی کمک بگیرند.

مجموعه پایا یکی از حرفه ای ترین ها در این حوزه می باشد. کارشناسان و متخصصین ما در این مجموعه صفر تا صد اخذ مجوز صادرات مواد غذایی را برای شرکت های مواد غذای انجام خواهند داد. از بازاریابی، ارتباط با حلقه های زنجیره تامین، مذاکره فروش، انجام مکاتبات، تحقیقات بازار، تحلیل رقبا، بسته بندی و ایجاد روابط بین المللی با فروشندگان خارجی گرفته تا اخذ کارت بازرگانی و مجوز صادرات مواد غذایی و اقدامات مربوط به گمرک و استاندارد و انرژی اتمی. پروسه صادرات مواد غذایی پروسه ای وقت گیر، تخصصی و نیازمند به تحلیل می باشد. بنابراین بهترین راه برای کسب موفقیت در این مسیر قدم برداشتن آگاهانه است. پایا شما را در این مسیر دشوار یاری خواهد کرد.

صادرات

شرایط صادرات مواد غذایی

صادرات مواد غذایی ایده ای است که اغلب تولیدکنندگان خوش فکر دیر یا زود به آن می رسند. ممکن است خیالات زیادی برای صادرات مواد غذایی در سر داشته باشید که عملا هیچ کدام از آن ها قابل تحقق نباشد. ارتباط برقرار کردن با زنجیره های تامین، مذاکره با فروشندگان، بازاریابی، انجام مکاتبات و قیمت گذاری و اخذ مجوزهای لازم مانند کارت بازرگانی، مجوز صادرات و مجوز بهداشت و گواهی انرژی اتمی تنها بخشی از شرایط صادرات مواد غذایی می باشد که اغلب تولیدکنندگان الفبای آن را نمی دانند. در نتیجه چه باید کرد؟

منطقی ترین راه برای صادرات مواد غذایی در ایران این است که از شرکت های خدمات دهنده در این زمینه کمک بخواهید. اگر نمی خواهید هزینه، انرژی و زمان و منابع خود را هدر دهید توصیه می کنیم که این اقدام را انجام دهید.

برای اطلاع از هزینه صادرات صنایع غذایی ایران  با کارشناسان ما تماس بگیرید

شرایط صادرات مواد غذایی در ایران به ویژه صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خاورمیانه به اندازه صادرات به کشورهای خاور دور و اروپا پیچیده است. بنابراین فرقی ندارد کشور مقصد شما برای صادرات مواد غذایی کدام کشور است. در هر صورت شما باید شرایط صادرات مواد غذایی را به درستی اجرا کنید. نا آگاه بودن در مورد بسیاری از قوانین ممکن است شما را حسابی درون دردسر بیندازد.

به عنوان مثال شما باید بدانید که صادرات مواد غذایی به خارج از کشور در دسته صادرات قطعی قرار دارد و به همین دلیل باید شرایط این نوع صادرات را بررسی کنید. چنانچه بخواهید برخی محصولات غذایی را صرفا برای حضور در نمایشگاه به کشورهای خارجی صادر کنید باید از شرایط صادرات موقت پیروی نمایید. اما آیا تولیدکنندگان به راحتی به این شرایط آگاهی دارند؟

خیر. پس توصیه می کنیم که برای اطمینان از صحت اجرای صادرات مواد غذایی، شرایط صادرات مواد غذایی را به مجموعه های کارگزار مانند مجموعه پایا بسپارید.

نحوه صادرات مواد غذایی

بسیاری از ایرانیان هر ساله در حال مهاجرت به کشورهای خارجی هستند. دسترسی به محصولات غذایی ایرانی ممکن است برای مصرف کنندگان داخلی امری عادی باشد اما بسیاری از مصرف کنندگان خارجی برای دسترسی به این محصولات مشقت های فراوانی می کشند. به عنوان مثال سبزی خشک ایرانی که یکی از محصولات غذایی ایران است به سختی در کشورهای اروپایی یافت می شود. بنابراین اگر در تولید این محصول فعالیت دارید می توانید به راحتی بازار خوبی را در خارج از کشور برای خود دست و پا کنید.

محصولات دیگری مانند پسته، زعفران، تنقلات ایرانی، کنسروها، میوه خشک، آجیل، خرما و ادویه جات نیز معمولا بازار بسیار خوبی دارند. در نتیجه اگر به نحوه صادرات مواد غذایی آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید سود مجموعه تان را دوبرابر کنید. هر چند آشنایی با نحوه صادرات مواد غذایی می تواند دنیای خوبی به شما پیرامون این اقدام مهم و پولساز بدهد اما ممکن است نتوانید به تنهایی از پس آن برآیید.

برای اطلاع از هزینه صادرات محصولات سوپرمارکتی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

اسناد و مدارکی که برای صادرات مواد غذایی نیاز است شامل مواردی چون کارت بازرگانی معتبر، مجوز صدور، گواهی بهداشت و قرنطینه، گواهی استاندارد، گواهی انرژی اتمی و صورت عدل بندی می شود. تا زمانی که این اسناد و مدارک آماده نباشند نمی توان در مورد صادرات مواد غذایی با اطمینان صحبت کرد.

اخذ برخی از گواهی ها دارای شرایط خاص می باشد. بنابراین در حالت کلی ممکن است نیازی به اخذ آن ها وجود نداشته باشد.

نحوه صادرات

 به عنوان مثال اخذ گواهی بهداشت نباتی صرفا برای محصولات گیاهی صورت می پذیرد و برای باقی محصولات غذایی نیازی به دریافت آن نیست. گواهی بهداشت دامی نیز برای محصولاتی لازم است که ارتباط مستقیم با دام و طیور دارد. به عنوان مثال اگر شما صادر کننده مواد غذایی دام هستید و یا مکمل غذایی دام صادر می کنید باید این مجوز را دریافت نمایید.

صورت عدل بندی یکی از مهمترین گواهی های لازم برای صادرات مواد غذایی می باشد. این گواهی حاوی یک لیست می باشد که در آن محتویات بسته بندی اعلام شده است. ارائه گواهی هایی مانند گواهی مبدا، کارنه تیر، سیاهه خرید، بارنامه حمل و گواهی بازرسی نیز از جمله گواهی هایی هستند که باید در پروسه صادرات مواد غذایی اخذ گردند. مجموعه هایی که آشنایی کامل با نحوه صادرات مواد غذایی ندارند ممکن است در اخذ این گواهی ها و طی کردن روند اداری دچار مشکل شوند در نتیجه توصیه می شود که حتما از کارشناسان و مجموعه های خبره کمک بگیرند.

برای اطلاع از هزینه صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

مجموعه پایا به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های فعال در حوزه صادرات مواد غذایی آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما تولید کنندگان مواد غذایی در ایران برای شروع فرآیند صادرات می باشد.

قیمت صادرات

قیمت صادرات مواد غذایی

چه زمان می توان صادرات مواد غذایی را امری سودآور تلقی کرد؟ زمانی که سود حاصل شده از صادرات توسط مجموعه های تولید کننده بیش از قیمت صادرات مواد غذایی باشد. در این زمان می توان به آینده صادرات مواد غذایی امیدوار بود. اما این قیمت چگونه تعیین می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟

طبیعتا صادرات مواد غذایی امر کم هزینه ای نیست. بنابراین برای صادرات مواد غذایی باید مبلغ قابل توجهی را کنار بگذارید چرا که در این پروسه باید هزینه های زیادی مانند هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه، هزینه گمرک، هزینه اخذ مجوز، هزینه بازاریابی و هزینه بسته بندی را پرداخت کنید. تمام این مراحل صادرات مواد غذایی دارای هزینه خاص خود هستند.

برای اطلاع از مراحل صادرات صنایع غذایی ایران  با کارشناسان ما تماس بگیرید

متاسفانه مجموعه هایی که در پرداخت این هزینه ها کوتاهی می کنند و یا به هر نحوی در امر صادرات مواد غذایی موفق نمی شوند با شکست مالی بدی روبرو خواهند شد. چنانچه تصمیم تان در صادرات مواد غذایی کاملا جدی است باید برای ارائه این هزینه ها آمادگی کامل را داشته باشید.

قیمت صادرات مواد غذایی را می توان متاثر از حجم صادرات دانست. افزایش حجم صادرات باعث افزایش هزینه ها می شود اما نکته مهمی را باید در این بین مطرح کرد. آیا در حجم کم می تواند پاسخگوی هزینه های پرداخت باشد؟

آیا سود حاصل از فروش محصولات غذایی در حجم کم در کشورهای خارجی می تواند هزینه های صادرات مواد غذایی را جبران کند؟ مطمئنا خیر. بنابراین از بالا رفتن قیمت صادرات مواد غذایی در صورت افزایش حجم صادرات نترسید. این موضوع بی شک سودآوری بیشتری را برای مجموعه شما رقم خواهد شد.

موضوع دیگری که قیمت صادرات مواد غذایی را تعیین می کند کشورهای مقصدی است که برای صادرات مواد غذایی در نظر گرفته اید. قصد دارید محصولات غذایی تان را برای کدام کشورها صادر کنید؟ طبیعتا افزایش مسافت بین کشور مبدا و مقصد می تواند بالا رفتن قیمت صادرات مواد غذایی را در پی داشته باشد. با این حال اگر تحقیقات بازار در کشورهای خارجی این را نشان می دهد که سود خوبی از فروش محصولات غذایی در بازارهای خارجی حاصل می شود بهتر است به تحلیل ها و نتایج حاصل از تحقیقات اعتماد کنید و صادرات مواد غذایی را به کشورهای دور تر نیز انجام دهید. با این حال افزایش هزینه هایی چون هزینه حمل بار و هزینه های گمرک می تواند در این شرایط قیمت صادرات مواد غذایی را بالا ببرد.

برای اطلاع از شرایط صادرات صنایع غذایی ایران  با کارشناسان ما تماس بگیرید

نوع ماده غذایی که قصد صادر نمودن آن را دارید می تواند عاملی برای تعیین قیمت صادرات مواد غذایی باشد. برخی مواد غذایی به گونه ای هستند که برای صادرات آن ها باید مجوزها و گواهی های مختلف را اخذ کنید. اخذ این گواهی ها و مجوز ها می تواند قیمت صادرات مواد غذایی را افزایش دهد. این در حالی است که برخی محصولات غذایی به تعداد کمتری مجوز و گواهی نیاز دارند. در نتیجه هزینه و قیمت صادرات مواد غذایی برای این دسته از محصولات کمتر است.

هزینه های بازاریابی در کشورهای خارجی و تحقیقات بازار و تحلیل رقبا از جمله مهمترین هزینه هایی است که به هیچ طریقی امکان حذف آن وجود ندارد. شما باید کارشناسان خبره را برای تحقیقات بازار در کشورهای خارجی بگمارید تا اوضاع بازار، نرخ تقاضا، بررسی اوضاع رقبا و حجم خرید و تحولات اقتصادی بازار را در مورد محصولات غذایی شما انجام دهد و در نتیجه زمینه را برای فروش محصولات غذایی شما در بازارهای خارجی بررسی کند و نتیجه را گزارش دهد. این تحقیقات بی شک هزینه خاص خود را دارد.

مورد مهم دیگری که می تواند تعیین کننده قیمت صادرات مواد غذایی باشد هزینه ای است که شما برای بسته بندی محصولات غذایی و پک کردن آن ها پرداخت می کنید. مطمئنا فروش محصولات غذایی در کشورهای خارجی نیاز به ارائه بسته بندی های جدید دارد. برخی از بسته بندی ها چنانچه متناسب با فرهنگ و سلیقه مشتریان یک مرز و بوم باشد می تواند روی پتانسیل فروش آن ها مانور بیشتری داد. در نتیجه اگر قصد دارید بسته بندی های لاکچری و یا متفاوت و خلاقانه ای برای محصولات تان انتخاب کنید احتمالا باید منتظر افزایش قیمت صادرات مواد غذایی باشید. همیشه هم بسته بندی ها منجر به افزایش قیمت نمی شوند. گاهی اوقات تفاوت هزینه بسته بندی های داخلی و خارجی چندان زیاد نیست.

برای اطلاع از قیمت صادرات محصولات سوپرمارکتی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

هزینه های گمرک، حمل و نقل، بیمه، بازرسی، اخذ کارت بازرگانی، تمامی مجوز های لازم و تست کنترل کیفی محصولات غذایی همگی روی قیمت صادرات مواد غذایی تاثیر گذار هستند. در نتیجه اگر می خواهید برآورد دقیقی از این قیمت و هزینه داشته باشید توصیه می کنیم که با کارشناسان خبره ما در مجموعه پایا در تماس باشید. ما با در نظر گرفتن تمامی پارامترها و مولفه های تاثیر گذار می توانیم شما را از قیمت صادرات مواد غذایی آگاه کنیم.

مراحل صادرات مواد غذایی

اگر می خواهید قدم در راه صادرات مواد غذایی بگذارید قبل از هر چیز باید بگوییم که این اقدام نیاز به آشنایی با مراحل صادرات مواد غذایی دارد. پس اگر تصور می کنید در این راه دانش کافی ندارید و یا نمی توانید زمان و انرژی کافی برای این پروسه صرف کنید اجازه دهید شرکت های کارگزار این اقدام را برای شما انجام دهند. اما سوال بسیاری از تولیدکنندگان به رغم برون سپاری صادرات مواد غذایی این است که مراحل صادرات مواد غذایی چیست؟ مواد غذایی در طی چه مراحلی به کشورهای خارجی صادر می شوند؟

اولین مرحله از مراحل صادرات مواد غذایی بازاریابی می باشد. شما به عنوان یک تولید کننده مواد غذایی باید با حلقه های تاثیر گذار از زنجیره تامین مواد غذایی در کشورهای خارجی در ارتباط باشید. انجام مکاتبات، مذاکرات و ارتباط با فروشندگان از جمله مهمترین اقدامات است. شما باید تحلیل دقیقی از بازار مواد غذایی در خارج از ایران داشته باشید. اینکه محصول شما در چه جایگاهی قرار دارد؟ نرخ فروش آن چگونه است؟ ذائقه و سلیقه مشتریان خارجی در مورد محصول شما چیست؟ چه نوع بسته بندی هایی مشتری پسند است؟ نرخ تقاضا چگونه است و رقبای شما چه کمپانی هایی هستند و چه نقاط ضعف و قوتی در محصولات شما وجود دارد؟ یا حتی اینکه تهدیدها و فرصت های موجود در بازارهای خارجی چیست؟

 مراحل صادرات

بعد از بازاریابی و تحقیقات بازار باید اقدام به کسب مجوز صادرات مواد غذایی نمایید. این مرحله نیز یک مرحله فنی و تخصصی می باشد و بهتر است آن را به مجموعه های کاربلد بسپارید. اخذ کارت بازرگانی و مجوز های بهداشت و قرنطینه، اجرای تست های کنترل کیفی، تعیین قیمت صادراتی توسط کمیسیون نرخ گذاری، صدور پیش فاکتور یا همان پروفرما، بسته بندی محصولات و لیبل زنی، اخذ گواهی بازرسی کالا، صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا، بستن قرارداد بیمه و حمل و نقل، اظهار کالا به گمرک، پرداخت تعرفه های گمرکی، ارسال کالا و دریافت واریزنامه یا گواهی صدور همگی از مراحل صادرات مواد غذایی هستند که باید به طور گام به گام و اصولی طی شود. در نتیجه اگر تصور می کنید که در این مراحل نیاز به دریافت کمک حرفه ای دارید می توانید روی مجموعه پایا حساب باز کنید.

هزینه صادرات مواد غذایی

حق می دهیم اگر یکی از دغدغه های مهم شما هم هزینه صادرات مواد غذایی است. با وجود بالا رفتن بی رویه نرخ ها ممکن است هر مجموعه تولید کننده ای در مورد این هزینه نگرانی های خاصی داشته باشد. هزینه صادرات مواد غذایی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد بنابراین برای اینکه بتوان از این هزینه سر درآورد باید تک تک هزینه های تاثیر گذار در این فرآیند را شناسایی کرد. یکی از مهمترین هزینه ها در روند صادرات مواد غذایی هزینه حمل و نقل مواد غذایی می باشد. شیوه های متفاوتی برای حمل مواد غذایی وجود دارد. صادرات مواد غذایی ممکن است از طریق کشتی، از طریق کانتینر و یا به صورت هوایی صورت گیرد. طبیعتا هزینه حمل و نقل به هر کدام از این روش ها متفاوت خواهد بود.

موضوع مهم دیگری که هزینه صادرات مواد غذایی را تحت تاثیر قرار میدهد نوسانات نرخ ارز و دلار است. بسیاری از هزینه هایی که در پروسه صادرات مواد غذایی پرداخت می شوند از طریق حساب های بین المللی و به نرخ ارز پرداخت می شوند. بنابراین طبیعی است که با بالا و پایین شدن نرخ ارز و دلار شاهد تغییرات قیمت و هزینه صادرات مواد غذایی باشیم.

برای اطلاع از شرایط صادرات محصولات غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید

بی شک هزینه صادرات مواد غذایی می تواند عاملی تاثیر گذار در تصمیم یک مجموعه تولیدی برای صادرات مواد غذایی باشد. چنانچه این هزینه توجیه اقتصادی داشته باشد و در نهایت منجر به سودآوری شود بی شک می توان روی صادرات مواد غذایی حساب باز کرد. در غیر اینصورت باید تجدید نظر صورت گیرد. شما می توانید برای برآورد هزینه صادرات مواد غذایی به طور دقیق از کارشناسان ما در پایا کمک بخواهید.

صادرات مواد غذایی ایران

صادرات مواد غذایی به طور مستقیم توسط تولیدکنندگان را نمی توان چندان منطقی دانست. این اقدام می تواند هزینه های زیادی برای شما ایجاد کند. هزینه استخدام نیروی کار حرفه ای برای صادرات و طولانی شدن پروسه صادرات از معایب این شیوه صادرات مواد غذایی می باشد. قوانین صادرات هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت است بنابراین بسیار سخت است که برای صادرات مواد غذایی ایران بتوان به قوانین تمام کشورها اشراف پیدا کرد. به همین دلیل تولید کنندگان ایرانی به طور مستقیم اقدام به صادرات محصولات خود نمی کنند.

بهترین گزینه برای صادرات مواد غذایی ایران کمک گرفتن از شرکت های کارگزار می باشد. این مجموعه ها برای تولید کنندگان محصولات غذایی اقداماتی مانند بازاریاب، حمل و نقل، سفارش گیری، بسته بندی، امور گمرکی، امور مالیاتی ، امور ارزی، تحقیقات بازار، شناخت بازار هدف، شفاف سازی قوانین تجاری، شیوه های قیمت گذاری، انتخاب بازار هدف مناسب، مذاکرات تجاری، مکاتبات رسمی و ارسال کالا را انجام می دهند.

صادرات مواد غذایی ایران می تواند به شناخته شدن هر چه بهتر و بیشتر محصولات غذایی ایران در سراسر جهان کمک کند. محصولات غذای ایران تقریبا با ذائقه و طبع تمام افراد جهان جور در می آید بنابراین می توان بازار پر رونقی را برای این محصولات تصور کرد. محصولاتی مانند خرما و پسته و زعفران تقریبا بازارهای انحصاری دارند و فقط مختص برخی کشورهای خاص هستند. ایران یکی از صادر کنندگان محصولات غذایی سودآور و پر فروش در جهان می باشد. بنابراین اگر می خواهید به این چرخه افزوده شوید کافیست همین حالا برای تماس با کارشناسان پایا اقدام کنید.

صادرات مواد غذایی در ایران

یکی از بزرگترین دغدغه های تولیدکنندگان مواد غذایی در ایران این است که بتوانند برند مواد غذایی خود را در جهان معرفی کنند. برندسازی یکی از اهداف مهم صادرات مواد غذایی در ایران می باشد. اغلب برندهای ایرانی دارای کیفیت تولید بالایی هستند و در خارج از کشور بازار خوبی دارند. ایجاد روابط اقتصادی مانند صادرات مواد غذایی در ایران به ایجاد روابط پایدار سیاسی و استراتژیکی کمک بسیار می کند. بنابراین شما به عنوان یک تولید کننده مواد غذایی صرفا نقش تان فروش نیست. بلکه می توانید تاثیر مستقیم و موثری در روابط کشورها داشته باشید.

صادرات مواد غذایی در ایران شامل انواع مواد غذایی مانند آجیل، سبزی خشک، ادویه جات، کنسرو، پسته، خرما، زعفران، تنقلات و برنج می شود. چنانچه در حوزه تولید هر نوع ماده غذایی در ایران فعال هستید توصیه میکنم که این فرصت بی نظیر برای صادرات مواد غذایی را از دست ندهید. شما می توانید از این طریق به سودآوری بالایی دشت پیدا کنید و علاوه بر این برند خود را در سطح کشورهای خارجی مطرح کنید.

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.