مجوز صادرات مواد غذایی به روسیه

روسیه یکی از کشورهایی می باشد که در چند سال اخیر در لیست پر حاشیه ترین کشورها قرار داشته است. این کشور بازار وسیعی دارد و یکی از بهترین دوستان کشور ایران در حوزه اقتصاد شناخته می شود. حضور در حاشیه دریای خزر شرایط را برای صادرات مواد غذایی به این کشور برای ایران فراهم نموده است. مواد غذایی متنوعی در بازار روسیه جزو تولیدات داخلی این کشور محسوب می شوند اما این کشور در تولید بسیاری از مواد غذایی نیز دارای ضعف می باشد و به همین دلیل از واردات مواد غذایی استقبال خوبی به عمل می آورد. دلیل این موضوع آب و هوای فوق العاده سرد این کشور می باشد که اجازه کشت و کار را به زراعت کاران نمی دهد.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به عراق  با کارشناسان ما تماس بگیرید

صادرات مواد غذایی به روسیه به دلیل ارتباطات خوب این دو کشور رونق بالایی دارد. چنانچه شما به عنوان یکی از تولیدکنندگان مواد غذایی قصد صادرات به این کشور را دارید باید قبل از هر چیز اقدام به اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به روسیه نمایید. این مجوز به شما امکان این را می دهد تا با کشور روسیه مبادلات اقتصادی و تجاری داشته باشید. برای اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به روسیه باید به وزارت صمت یا اتاق بازرگانی مراجعه کنید.

صادرات

خوب است قبل از اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به روسیه بدانید که این کشور دارای تعرفه های گمرکی بالایی برای صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد. از طرفی روسیه یک کشور بسیار سختگیر با قوانین خشک و غیر انعطاف پذیر در مورد استانداردهای مواد غذایی برای صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد بنابراین باید دقت و وسواس زیادی روی کیفیت و استانداردهای مواد غذایی تان به خرج دهید و در صورت نیاز فرمول مواد غذایی را مطابق با الزامات روسیه تغییر دهید.

اگر می خواهید روند اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به روسیه را بدون دردسر و با کمترین استرس طی کنید توصیه می کنیم که حتما از شرکت های کارگزار در  زمینه صادرات مواد غذایی به روسیه  کمک بگیرید. مجموعه پایا یکی از قوی ترین مجموعه های فعال در زمینه صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد و می تواند شما را در روند اخذ مجوز صادرات مواد غذایی به روسیه یاری دهد.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به قطر  با کارشناسان ما تماس بگیرید

صادرات

شرایط صادرات مواد غذایی به روسیه

اگر می خواهید مراحل صادرات مواد غذایی به روسیه را با موفقیت پشت سر بگذارید و در هیچ کجای این مسیر با چالش روبرو نشوید بهتر است قبل از ورود به این عرصه با شرایط صادرات مواد غذایی به روسیه آشنا شوید. به عنوان مثال شناخت پرطرفدارترین مواد غذایی برای صادرات مواد غذایی به روسیه می تواند برای شما مفید فایده باشد.

مواد غذایی مانند گوشت، صیفی جات، روغن، شیر و لبنیات، آب معدنی، میوه، خشکبار، زعفران، برنج، خرما، ماهی، ترشی، چای، قهوه، نمک و گیاهان دارویی جزو پر تقاضا ترین مواد غذایی برای صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد . اگر در لیست مواد غذایی تولیدی تان این ماده های غذایی نیز به تولید و فرآوری می رسد بهتر است آن ها را برای صادرات مواد غذایی به روسیه در صدر لیست قرار دهید.

برای اطلاع از شرایط صادرات مواد غذایی به سوئد با کارشناسان ما تماس بگیرید

از دیگر شرایط صادرات مواد غذایی به روسیه شناخت فرهنگ و ذائقه مردم روس می باشد. مردم روسیه دارای ذائقه و فرهنگ غذایی متفاوتی هستند. شما باید قبل از صادرات مواد غذایی به روسیه در مورد نیاز بازار روسیه برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، نرخ تقاضا صادرات مواد غذایی به روسیه ، رقبای خود در این بازار برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، قیمت محصولات، ذائقه مصرف کنندگان برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، محدودیت های بازار در صادرات مواد غذایی به روسیه ، استانداردها، فرصت ها و تهدیدها و همچنین شیوه بسته بندی محصولات غذایی در بازار روسیه اطلاعات کسب کنید. مجموعه این داده ها شما را در راستای تدوین یک استراتژی قوی برای فروش محصولاتتان در روسیه کمک خواهد کرد.

یکی از مهمترین شرایط صادرات مواد غذایی به روسیه ، تبعیت از استانداردها برای صادرات مواد غذایی به روسیه و الزامات تصویب شده توسط روسیه برای مواد غذایی وارداتی می باشد. این کشور دارای قوانین سختگیرانه ای در مورد استانداردهای مواد غذایی در صادرات مواد غذایی به روسیه به ویژه مواد غذایی صادراتی از ایران می باشد. در نتیجه باید این استانداردها را بشناسید و آنها را رعایت کنید. از استانداردهای کیفی و رعایت نکات زیست محیطی گرفته تا شیوه بسته بندی محصولات همگی شامل این استانداردها برای صادرات مواد غذایی به روسیه می شود. 

بالا بودن تعداد موافقت نامه های بین ایران و روسیه نشان از این دارد که شرایط صادرات مواد غذایی به روسیه برای تولیدکنندگان ایرانی آنقدرها هم سخت و پیچیده نیست. کشور روسیه به غیر از مواردی که مربوط به صادرات و واردات نفت و گاز می شود منع خاصی برای واردات ندارد. در نتیجه به احتمال بسیار زیاد از صادرات مواد غذایی به روسیه استقبال خوبی به عمل می آورد.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به دبی  با کارشناسان ما تماس بگیرید

معرفی محصول در بازار روسیه برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، قیمت گذاری کالا به نحوی که باعث برهم خوردن تعادل بازار روسیه نشود در صادرات مواد غذایی به روسیه ، رعایت الزامات و استانداردهای روسیه برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، دریافت مجوز های قانونی مانند مجوز بهداشت برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، قرنطینه در صادرات مواد غذایی به روسیه ، استاندارد و جهاد کشاورزی در صادرات مواد غذایی به روسیه ، بسته بندی محصول مطابق با الزامات بازار روسیه، آشنایی به امور گمرکی همچون ترخیص کالا و ارتباط با شرکت های معتبر حمل و نقل و بیمه همگی از شرایط صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد. شما می توانید برای ساده سازی این شرایط با تیم حرفه ای پایا در ارتباط باشید.

نحوه صادرات مواد غذایی به روسیه

روسیه یکی از شرکای خوب ایران در صادرات مواد غذایی به روسیه محسوب می شود. بنابراین اگر قصد صادرات مواد غذایی به روسیه را داشته باشید این کشور دست رد به سینه شما نخواهد زد.

کشور روسیه از برخی مواد غذایی ایرانی مانند نوشیدنی ها، چای، برنج، خرما، زعفران و میوه ها و لبنیات به شدت برای صادرات مواد غذایی به روسیه  استقبال می کند چرا که شرایط تولید بسیاری از این مواد غذایی در روسیه وجود ندارد. اگر می خواهید قدم در این راه بگذارید باید در مورد نحوه صادرات مواد غذایی به روسیه اطلاعات کافی داشته باشید.

برای ازاطلاع از نحوه صادرات مواد غذایی به اتریش با کارشناسان ما تماس بگیرید

آشنایی با قوانین بازاریابی و تبلیغات صادرات مواد غذایی به روسیه ، شیوه برقرار کردن ارتباط و کانال زدن به تامین کنندگان روسی برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، اخذ مجوزهای لازم در صادرات مواد غذایی به روسیه ، رعایت قوانین و الزامات روسیه برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، داشتن کارت بازرگانی، بسته بندی کالا مطابق با استانداردهای روسیه و انجام مراحل گمرکی به ویژه ترخیص کالا از مهمترین اقدامات در صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد.

آشنایی با نحوه صادرات مواد غذایی به روسیه شما را در این مسیر با آگاهی بیشتری به سمت جلو خواهد راند.

نحوه صادرات
قیمت صادرات

قیمت صادرات مواد غذایی به روسیه

قیمت صادرات مواد غذایی به روسیه تحت تاثیر پارامترهای مختلفی می باشد. شما برای صادرات مواد غذایی به روسیه باید هزینه هایی از قبیل هزینه اخذ مجوزهای لازم برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، هزینه بسته بندی مواد غذایی برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، هزینه تحقیقات بازار برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، هزینه تبلیغات در صادرات مواد غذایی به روسیه ، هزینه بازاریابی برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، هزینه مذاکرات تجاری، هزینه ترجمه اسناد و مدارک، هزینه ارسال نمونه کالا، هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه و هزینه های گمرکی را پرداخت کنید. مجموعه تمامی این هزینه ها تعیین کننده قیمت صادرات مواد غذایی به روسیه خواهد بود.

برای ازاطلاع از نحوه صادرات مواد غذایی به کانادا با کارشناسان ما تماس بگیرید

بی شک انتخاب شیوه صادرات هوایی به جای صادرات زمینی و دریایی می تواند برای شما هزینه بیشتری به دنبال داشته باشد. افزایش حجم بار نیز این هزینه را افزایش خواهد داد. نوسان قیمت ارز نز می تواند در هر لحظه این قیمت را دستخوش تغییر کند.

مراحل صادرات مواد غذایی به روسیه

آشنایی با مراحل صادرات مواد غذایی به روسیه به شما کمک می کند تا این مسیر را بدون چالش پشت سر بگذارید. در مرحله نخست باید تحقیقات بازار را برای صادرات مواد غذایی به روسیه تکمیل کنید. تا زمانی که شما اطلاعات کافی در مورد بازار روسیه برای صادرات مواد غذایی به روسیه نداشته باشید محال است بتوانید در این بازار موفق شوید.

شناخت الگوی خرید مصرف کنندگان، آشنایی با ذائقه خریداران برای صادرات مواد غذایی به روسیه ، کسب اطلاعات در مورد قدرت خرید مصرف کنندگان روسی، میزان تورم در بازار مواد غذایی روسیه و کسب اطلاعات در مورد رقبا از جمله مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید.

برای اطلاع از هزینه صادرات مواد غذایی به استرالیا   با کارشناسان ما تماس بگیرید

توصیه می کنیم که این داده های ارزنده را حتما در قالب گراف و چارت در آورید و از دل آن یک استراتژی قدرتمند استخراج کنید. اینگونه می توانید به بهترین نحو ممکن صادرات مواد غذایی به روسیه را انجام دهید.

شما باید بتوانید با خریداران روسی ارتباط برقرار کنید بنابراین باید با شیوه های بازاریابی آشنایی داشته باشید. این روزها کمتر تاجری شیوه های سنتی را برای صادرات مواد غذایی به روسیه انتخاب می کند. چرا که شیوه های سنتی دارای هزینه بالایی هستند.

به همین دلیل بازاریابی دیجیتال روی بورس است. شما می توانید از طریق کانال های مجازی با تاجران روس ارتباط برقرار کنید و کالای خود را معرفی کنید. یکی از لازمه های این امر آشنایی با زبان روسی و انگلیسی می باشد.

 بنابراین باید به این زبان ها تسلط داشته باشید و یا از نیروهای خبره در مجموعه تان کمک بگیرید که تسلط بالایی به زبان های خارجی دارند.

شما بعد از یافتن خریداران روسی با آن ها تا پای قرارداد خواهید رفت. البته ممکن است برخی از خریداران از شما تقاضای نمونه محصول داشته باشند. در نتیجه لازم است که برای ارسال سمپل اقدام کنید. بعد از دریافت تایید خریدار می توانید پای قرارداد بروید. 

آشنایی با نحوه صادرات مواد غذایی به روسیه داستانی جدا از عقد قرارداد دارد. شما هرچقدر هم که به نحوه صادرات مواد غذایی به روسیه آشنایی داشته باشید ممکن است در آشنایی با اصول و قواعد حقوقی دچار ضعف باشید.

عقد یک قرارداد بین المللی از نوع تجاری کار راحتی نیست و نیاز به اشراف کامل به تمام بندهای معامله دارد. در نتیجه لازم است که تمامی بندها را به دقت از لحاظ حقوقی بررسی کنید. توصیه می شود که در این مورد حتما از یک حقوقدان کمک بگیرید.

بعد از عقد قرارداد باید پروفرما یا همان پیش فاکتور را برای خریداران روسی ارسال کنید که یکی از مهمترین مراحل صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد. شما موظف هستید تمام اطلاعات را با دقت و به شکل صحیح در این پروفرما وارد کنید.

اطلاعاتی مانند نام محصول، تعداد محصول، فی هر واحد محصول و قیمت معامله شده باید در این سند ثبت شوند. بسیاری از تاجران در این مرحله اقدام به ارسال سمپل می کنند. این موضوع به خواسته خریدار بستگی دارد.

شما باید با مراجعه به کمیسیون قیمت گذاری در مورد تعیین قیمت محصولات خود تصمیم گیری کنید. یقینا قیمتی که شما برای صادرات مواد غذایی به روسیه تعیین خواهید کرد یکسان با قیمت محصولاتی نیست که برای صادرات به عمان، دبی یا هلند تعیین می کنید.

هر کشور دارای شرایط خاصی در بازار مواد غذایی می باشد و این شرایط تعیین کننده نرخ محصولات خواهد بود. البته نرخ سودآوری شما نیز باید لحاظ شود. شما بعد از تعیین قیمت باید قیمت محصولات را در پروفرما وارد کنید و آن را به اطلاع خریدار روسی برسانید.

دقت داشته باشید که اخذ مجوزهای قانونی مانند مجوز بهداشت، قرنطینه، استاندارد، غذا و دارو، جهاد کشاورزی، انرژی اتمی و محیط زیست برای محصولات غذایی لازم می باشد. در واقع نوع و تعداد این مجوزها بستگی به نوع ماده غذایی دارد. شما موظف هستید بسته به نوع ماده غذایی تمامی این مجوزها را دریافت کنید.

بعد از طی این مراحل باید کالای صادرات را مطابق با الزامات روسیه بسته بندی کنید. اگر طبق الزامات تعیین شده توسط کشور روسیه نیاز به تغییر فرمول ماده غذایی می باشد باید این تغییرات را نیز انجام دهید تا ماده غذایی تست کنترل کیفی را با موفقیت پشت سر بگذارد. بسته بندی محصولات غذایی باید مطابق با استانداردهای روسیه باشد. در نتیجه امکان ورود ماده غذایی به بازار روسیه فراهم می شود.

برای اطلاع از صادرات مواد غذایی به عمان با کارشناسان ما تماس بگیرید 

اظهار کالای صادراتی به گمرک از دیگر اقداماتی است که باید در روند صادرات مواد غذایی به روسیه انجام شود. مواد غذایی در این مرحله دوباره بازرسی می شوند و در صورت تایید شدن پلمپ خواهند شد. سپس جواز صادراتی ارائه می شود. این اقدامات جزو اقدامات پایانی است که باید در روند صادرات مواد غذایی به روسیه انجام دهید.

توصیه می کنیم که اگر با قوانین گمرکی آشنایی ندارید حتما در مورد این قوانین آگاهی پیدا کنید. ترخیص کالا و ثبت سفارش یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود. عمده صادر کنندگان روند ترخیص را به شرکت های کارگزار می سپارند چرا که این روند بسیار طولانی و دشوار می باشد.

عقد قرارداد با شرکت بیمه و حمل و نقل از دیگر مراحل صادرات مواد غذایی به روسیه است که باید انجام شود. حمل و نقل محصولات غذایی به روسیه می تواند از طریق مرزهای آبی و یا به صورت هوایی صورت گیرد. میزان بودجه ای که قصد دارید برای صادرات مواد غذایی به روسیه صرف کنید تعیین کننده شیوه صادرات خواهد بود.

دقت داشته باشید که شیوه صادرات مواد غذایی باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی متوجه مواد غذایی نگردد. بازرسی مجدد و تاییدیه مبدا و مقصد جزو اقدامات پایانی در صادرات مواد غذایی به روسیه می باشد.

چنانچه با نحوه صادرات مواد غذایی به روسیه آشنایی دارید اما زمان و تخصص کافی برای اجرای این اقدامات را ندارید توصیه می کنیم که حتما از کمک مشاورین ما در تیم پایا استفاده کنید.

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.