انبار محصولات سوپرمارکتی

محصولات سوپر مارکتی جزو پر تقاضاترین محصولات غذایی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی هستند. به همین دلیل انبارش این مواد غذایی با تناژ بالا در انبار محصولات سوپرمارکتی امری طبیعی می باشد. مواد غذایی سوپر مارکتی معمولا تاریخ انقضای بالایی دارند به غیر از محصولاتی مانند لبنیات، نوشیدنی ها و سبزیجات و میوه ها. 

برای اطلاع از شرایط و خدمات ترخیصکار محصولات سوپرمارکتی با کارشناسان ما تماس بگیرید .

در نتیجه در انبار محصولات سوپرمارکتی تنوع بالایی از محصولات وجود دارد که هر کدام نیازمند شرایط خاصی برای نگهداری هستند. به همین دلیل لازم است که در انبار محصولات سوپرمارکتی ، شرایط برای نگهداری از هر نوع ماده غذایی بهینه سازی شود.

صادرات

استاندارد انبار محصولات سوپرمارکتی

بسیاری از مواقع دلیل پرداخت غرامت های سنگین در صنعت مواد غذایی، بی توجهی به استاندارد انبار محصولات سوپرمارکتی می باشد. تناژ بالایی از محصولات سوپرمارکتی روزانه وارد انبار محصولات سوپرمارکتی می شود و لازم است که تدابیری برای حفظ بهداشت، سلامت و بالا بردن تازگی و جلوگیری از فساد آن ها اندیشیده شود.

این تدابیر در قالب استاندارد انبار محصولات سوپرمارکتی قابل اجرا می باشد. در  استاندارد  انبار محصولات سوپرمارکتی به موارد مهمی چون شرایط نوری، شرایط دمایی، شرایط تهویه، ایمنی، استاندارد ایزو 9001، تردد کارکنان، سطح بهداشت، چیدمان و تجهیزات نگهداری از مواد غذایی پرداخته می شود.

برای اطلاع از شرایط و خدمات انبار مواد غذایی با کارشناسان ما تماس بگیرید .

رعایت استاندارد انبار محصولات سوپرمارکتی موجب می شود تا هزینه های مربوط به خسارات کاهش یابد، بهره وری نیروی انسانی در انبار محصولات سوپرمارکتی  بالا رود، سرعت گردش کار در انبار محصولات سوپرمارکتی  افزایش پیدا کند، سیستم انبارداری بهینه سازی شود و طراوت و تازگی مواد غذایی به شکل ایده آل حفظ گردد و حوادث غیر مترقبه در انبار محصولات سوپرمارکتی به کمترین نرخ خود برسند.

صادرات

اصول انبار محصولات سوپرمارکتی

انبار محصولات سوپرمارکتی مانند انبار هر محصول دیگری دارای اصول و قواعد خاص خود می باشد. این اصول و قواعد منحصر در انبار محصولات سوپرمارکتی به محصولات غذایی هستند. رعایت این اصول کمک می کند تا روند انتقال، شناسایی و دریافت و نگهداری مواد غذایی با سهولت بیشتری انجام شود.

طبق اصول انبار محصولات سوپرمارکتی ، شرایط دمایی در انبار محصولات سوپرمارکتی ، تهویه در انبار محصولات سوپرمارکتی ، نور و رطوبت انبار مواد غذایی  یا انبار محصولات سوپرمارکتی باید به گونه ای باشد که مواد غذایی بیشترین طراوت، تازگی و سلامت را داشته باشند و بهداشت آن ها حفظ گردد.

برای اطلاع از شرایط و خدمات شرکت بازرگانی مواد غذایی در تبریز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یکی از مهمترین اصول انبار محصولات سوپرمارکتی ،  کنترل موجودی انبار می باشد. تمامی ورودی ها و خروجی های مواد غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی همراه با جزئیات و اطلاعات لازم باید در کاردکس ثبت شوند. این اطلاعات به شکل سیستمی و نرم افزاری توسط انباردار انبار محصولات سوپرمارکتی ثبت می شود. بنابراین فراموش نکنید که پایبندی به قواعد انبارگردانی از مهمترین اصول انبار محصولات سوپرمارکتی می باشد.

چیدمان استاندارد و صحیح مواد غذایی درون قفسه ها در انبار محصولات سوپرمارکتی ، سهولت در جابجایی بسته بندی های مواد غذایی  در انبار محصولات سوپرمارکتی برای اپراتور، قابلیت ردیابی آسان محصولات غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی ، رعایت بهداشت انبار در انبار محصولات سوپرمارکتی ، رعایت نکات ایمنی در انبار محصولات سوپرمارکتی .

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به امارات  با کارشناسان ما تماس بگیرید

جلوگیری از ورود حشرات موذی و جوندگان در انبار محصولات سوپرمارکتی ، تعبیه پنجره ها در موقعیت مناسب در انبار محصولات سوپرمارکتی ، توجه به تهویه و دمای انبار، پاکیزگی مسیرهای تردد، استفاده از لباس های مناسب و بهداشتی توسط پرسنل انبار، قابلیت شستشو و ضد عفونی کردن دیوارها و کف انبار و استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کپسول های اطفای حریق و دوربین های مدار بسته همگی از اصول انبار محصولات سوپرمارکتی می باشند.

استاندارد هوا در انبار محصولات سوپرمارکتی

فضای انبار به ویژه انبار مواد غذایی به هیچ عنوان نباید خفقان آور، گرم، مرطوب و راکد باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که استاندارد هوا در انبار محصولات سوپرمارکتی رعایت شود.  استاندارد انبار محصولات سوپرمارکتی می گوید که هوا باید در انبار محصولات سوپرمارکتی دائما در گردش و جریان باشد. بسیار مهم است که رطوبت انبار به اندازه ای تنظیم شود که مواد غذایی هیچ گونه آسیبی نبینند و از طرفی طراوت و تازگی آن ها حفظ شود.

برای اطلاع از شراط صادرات مواد غذایی به افغانستان با کارشناسان ما تماس بگیرید

راکد بودن هوای انبار محصولات سوپرمارکتی نه تنها به محصولات غذایی آسیب می زند بلکه باعث کاهش بهره وری پرسنل انبار محصولات سوپرمارکتی خواهد شد. رعایت استاندارد هوا در انبار محصولات سوپرمارکتی به معنای استفاده از سیستم های گردش هوای قوی در انبار محصولات سوپرمارکتی ، استفاده از هواکش در انبار محصولات سوپرمارکتی ، استفاده از سیستم های تهویه در انبار محصولات سوپرمارکتی ، دستگاه رطوبت سنج و تعبیه پنجره ها در موقعیت مناسب می باشد. با رعایت این اصول و قواعد می توان استاندارد هوا در انبار محصولات سوپرمارکتی را به شکلی ایده آل رعایت کرد.

شرکت بازرگانی مواد غذایی در تهران

چک لیست انبار محصولات سوپرمارکتی

بی توجهی به چک لیست انبار محصولات سوپرمارکتی قبل از هر چیز به محصولات غذایی تان آسیب خواهد زد و بعد از آن منجر به صدور اخطاریه از طرف اداره بهداشت و استاندارد خواهد شد. اما چک لیست انبار محصولات سوپرمارکتی شامل چه مواردی می شود؟

از جمله مهمترین این موارد می توان به بیمه بودن محصولات، تردد آسان کارکنان انبار محصولات سوپرمارکتی و تجهیزات نقلیه بین لاین ها در انبار محصولات سوپرمارکتی ، چیدمان اصولی قفسه ها در انبار محصولات سوپرمارکتی ، استاندارد بودن شرایط دما و نور و تهویه در انبار محصولات سوپرمارکتی ، بهداشتی بودن کفپوش در انبار محصولات سوپرمارکتی ، عاری بودن محوطه از کارتن های خالی و زباله، استفاده از تجهیزات فردی مانند ماسک و دستکش توسط پرسنل انبار.

برای اطلاع از   صادرات مواد غذایی به عراق  با کارشناسان ما تماس بگیرید

استفاده از تجهیزات ایمنی در انبار محصولات سوپرمارکتی ، جعبه کمک های اولیه در انبار محصولات سوپرمارکتی ، مسدود بودن راه نفوذ جوندگان و حشرات، استفاده از علائم هشدار در انبار محصولات سوپرمارکتی ، بازدید انبار توسط مسئولین در روزهای تعطیل، رعایت فاصله بین محصولات تا سقف انبار محصولات سوپرمارکتی ، خشک بودن کف انبار، کدبندی شدن قفسه های مواد غذایی ، عاری بودن دیوارها از ترک ، ایمن بودن درب ها در انبار محصولات سوپرمارکتی ، استفاده از سیستم خنک کننده و عدم تابش نور خورشید به انبار اشاره کرد.

دستورالعمل چیدمان انبار محصولات سوپرمارکتی

چیدمان مواد غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی دارای قوانین و قواعد خاص خود می باشد. بسیاری از مواقع دلیل عدم دستیابی به نقطه بهینه در سیستم انبارداری، عدم تمرکز روی شیوه چیدمان اصولی می باشد. دستورالعمل چیدمان انبار محصولات سوپرمارکتی شامل برخی بندها و موارد می شود که رعایت کردن آن ها نه تنها به افزایش بهره وری کمک می کند بلکه نرخ حوادث و خسارت را نیز کاهش می دهد.

چیدمان مواد غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی باید به گونه ای باشد که دسترسی افراد به درهای خروجی در سریع ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. بنابراین تردد افراد بین لاین های مختلف باید به سادگی و سهولت صورت پذیرد. از طرفی بسیار مهم است که شرایط برای عبور لیفتراک و تجهیزات حمل و نقل میسر باشد. زمانی که تجهیزات حمل و نقل و لیفتراک ها قصد عبور از لاین ها را دارند باید قدرت مانور خوبی داشته باشند و نباید با قفسه محصولات برخورد کنند.

چیدمان انبار باید به گونه ای باشد که مسیرهای طولانی به بن بست ختم نشوند. چنانچه مسیرهای طولانی به بن بست برسند وقت و انرژی زیادی برای جابجایی در مسیر برگشت باشد طی شود. علاوه بر این در صورت بروز حادثه در این مسیرها، امکان دسترسی سهل و سریع وجود نخواهد داشت.

محصولات غذایی پر استفاده، محصولات غذایی با تاریخ انقضای کوتاه و محصولات غذایی که زودتر از سایر محصولات وارد انبار شده اند باید به نحوی در قفسه ها قرار گیرند که دسترسی به آن ها راحت تر صورت پذیرد.

برای اطلاع از صادرات مواد غذایی به عمان با کارشناسان ما تماس بگیرید

اینگونه می توان نرخ فساد مواد غذایی را کاهش داد. چیدمان بر اساس سفارش یکی از بدترین تکنیک های چیدمان مواد غذایی می باشد. در دستورالعمل چیدمان انبار محصولات سوپرمارکتی ذکر شده است که هدف اصلی از چیدمان باید کاهش زمان ماندن در انبار، جابجایی سریع، افزایش ایمنی، کاهش نرخ فساد مواد غذایی و افزایش راندمان باشد. 

شرایط بهداشتی انبار محصولات سوپرمارکتی

هدف از نگهداری مواد غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی، حفظ طولانی مدت این مواد غذایی و محافظت از سلامت و طراوت آن ها می باشد. امروزه روز شرایط برای نگهداری از مواد غذایی در انبار متفاوت از گذشته می باشد.

وجود سیستم های مکانیزه و پیشرفته در انبارداری، این امکان را ایجاد نموده تا بتوان شرایط ایده آل را برای حفظ طولانی مدت مواد غذایی با صرف کمترین هزینه و خسارت در انبار محصولات سوپرمارکتی ایجاد نمود.

رعایت شرایط بهداشتی انبار محصولات سوپرمارکتی از جمله مهمترین اهداف اجرای سیستم های نوین می باشد. به عنوان مثال جلوگیری از ورود حشرات موذی، قابل شستشو بودن کف و دیوارها، تنظیم رطوبت و دما در انبار، عدم استعمال دخانیات و نظافت تجهیزات انبار همگی از جمله مواردی هستند که به حفظ شرایط بهداشتی انبار محصولات سوپرمارکتی کمک می کنند.

آیین نامه انبار محصولات سوپرمارکتی

آیین نامه انبار محصولات سوپرمارکتی حاوی بندهایی می شود که پایبندی به آن ها موجب بالا رفتن دوام محصولات، کاهش خسارت ها و ممیزی موفقیت آمیز انبار خواهد شد. اما چه مواردی در آیین نامه انبار محصولات سوپرمارکتی وجود دارد؟

برای اطلاع از شرایط صادرات موادغذایی به چین با کارشناسان ما تماس بگیرید

غیر قابل اشتعال بودن مصالح، عایق بودن انبار در برابر رطوبت، تردد اسان تجهیزات حمل و کارکنان در محیط انبار، چیدمان اصولی قفسه ها، عدم قرار گرفتن محصولات در برابر نور خورشید، مقاومت بالای انبار در برابر زلزله، قابل شستشو بودن کف انبار، وجود هواکش به تعداد مناسب در انبار، محافظت از انبار در برابر جوندگان، نور کافی برای حفظ ایمنی در انبار.

عاری بودن فضای انبار از غبار، خرده چوب و کارتن های اضافی، وجود تجهیزات آتش نشانی، سهولت دسترسی در مواقع اضطراری، بهره مندی از دوربین مدار بسته، دمای استاندارد محیط انبار و یخچال های نگهداری مواد غذایی و همچنین بهره مندی از زنگ هشدار همگی از جمله مواردی هستند که در آیین نامه انبار محصولات سوپرمارکتی جای می گیرند.

انبار محصولات سوپرمارکتی ایران 

کارخانجات تولیدی از لحظه تولید و بسته بندی مواد غذایی تا رساندن آن به دست مصرف کنندگان هزینه و انرژی زیادی صرف می کنند. بخش زیادی از این انرژی و هزینه در انبار محصولات سوپرمارکتی باید صرف شود.

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، حراست از سرمایه، کاهش هزینه ها و بالا بردن بهره وری از مهم ترین اهداف نگهداری مواد غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی ایران می باشد.

برای اطلاع از شرایط و خدمات شرکت بازرگانی مواد غذایی در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید

با نگهداری مواد غذایی در انبار محصولات سوپرمارکتی ایران و پایبندی به استانداردها و الزامات می توان نرخ بهره وری را تا حد زیادی افزایش داد. مجموعه پایا یکی از بهترین مجموعه های فعال در این حوزه می باشد. شما می توانید برای دریافت مشاوره و بهترین خدمات با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

با تیم ما در تماس باشید

با پر کردن فرم زیر میتوانید از مشاوره رایگان و تماس مشاوران ما بهره مند شوید.

درخواست شما با موفقیت ارسال گردید!
در ارسال درخواست مشکلی رخ داده است. لطفا فرم را به دقت تکمیل نمایید.